اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید نمایشگر با چاپگر سه بعدی

یک فناوری جدید چاپ سه بعدی، تولید قطعات و اجزای نمایشگرهای او – لد را با آزادی عمل فراوان و بدون مشکل خاصی امکان پذیر می کند.

تولید نمایشگر با چاپگر سه بعدی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه کره ای یونسی فناوری چاپ سه بعدی تازه ای را ابداع کرده اند که تولید نمایشگرهای او – لد را در قالب اجزا و ساختارهای شفاف مجزا در هر قطع و شکل و اندازه ای ممکن می کند.

با پیشرفت این فناوری می توان در آینده از آن برای تولید نمایشگرهای مختلف در ابعاد و اندازه های گوناگون استفاده کردو این نخستین بار است که از فناوری چاپ سه بعدی در چنین سطحی و برای تولید محصولات الکترونیک پیچیده و پیشرفته استفاده می شود.

فناوری مورد استفاده بدین منظور پردازش سبک دیجیتال یا دی ال پی نام گرفته است که در قالب آن قاب‌های پلاستیکی شفافی به صورت سه بعدی چاپ شده و فواصل میان آنها لایه بندی شده و با مواد مورد نیاز در نمایشگرهای او – لد پر می شوند.

از جمله این مواد می توان به الکترودهای حاوی نقره و نانوسیم های خاص، لایه ای از پلی اورتان، لایه دیگری از پلی استایرن سولفونات، لایه ای برای انتشار نور و چند لایه الکترود دیگر اشاره کرد، از این شیوه می توان برای چاپ مستقیم نمایشگرهای واقعیت افزوده بر روی لنز عینک های عادی استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول