اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در آستانه انتخابات؛ مردم الجزایر برای سی‌ و هفتمین جمعه متوالی تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم الجزایر امروز با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی در خیابان‌ها، برای سی‌ و هفتمین جمعه متوالی تظاهرات کردند.

در آستانه انتخابات؛ مردم الجزایر برای سی‌ و هفتمین جمعه متوالی تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن شصت‌وپنجمین سالروز انقلاب آزادی‌بخش الجزائر که به آزادی این کشور از استعمار فرانسه در سال ۱۹۶۲ منتهی شد، هزاران نفر از مردم الجزائر تظاهرات کردند.

این سی‌وهفتمین جمعه تظاهرات مردمی در الجزائر است و تظاهرات‌کنندگان بار دیگر با سر دادن شعارهایی خواستار کناره‌گیری عناصر «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این کشور از قدرت شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که نیروهای پلیس از تجمع تظاهرات‌کنندگان در میدان البرید المرکزی ممانعت کرده و آن‌ها در خیابان «دیدوش مراد» یکی از مهم‌ترین خیابان‌های الجزائر تجمع کرده و شعار می‌دادند: «خیانتکاران کشور را فروختند»، «جای ژنرال‌ها در زباله‌دان است و الجزائر استقلال خود را بازخواهد یافت.»

 

مردم الجزائر برای سی‌وهفتمین جمعه متوالی برای بیان خواسته‌های سیاسی خود مبنی بر کناره‌گیری عناصر بوتفلیقه از قدرت و مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سایه وجود این عناصر در رأس قدرت از جمله دولت «نوالدین بدوی»، به خیابان‌ها آمدند.

وبگاه «العربی‌الجدید» نیز گزارش داد که پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات‌های گسترده در خیابان‌های پایتخت برگزار شد و خیابان‌ها مملو از حضور تظاهرات‌کنندگانی بود که پرچم‌های ملی، تصاویر شهدای انقلاب آزادی‌بخش و پلاکاردهای سیاسی در دست داشتند.

معترضان همچنین تهدیدات «قاید صالح» فرمانده ارتش الجزائر علیه حرکت‌های مردمی و گروه‌های سیاسی و مدنی مخالف انتخابات را محکوم کرده و شعار می‌دادند: «قاید صلاح کنار برو، امسال هرگز انتخاباتی در کار نخواهد بود»، «انتخابات با وجود گروهک‌ها(عناصر دوره بوتفلیقه) برگزار نخواهد شد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد و ۲۳ نفر برای این انتخابات نامزد شده‌اند.

پنج‌شنبه شب «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت الجزائر مردم این کشور را به احتیاط و هوشیاری دعوت کرد.

وی قاطعانه تأکید کرد: «هیچ کس حق ندارد به بهانه آزادی بیان و تظاهرات، حق دیگران برای آزادی و بیان خواست خود از طریق مشارکت در رأی‌دهی را از آن‌ها بگیرد، تحت هر شرایطی منافع عالی کشور بر دولت ایجاب می‌کند که نظم عمومی و قوانین و نهادهای دولت را حفظ کرده و امنیت و ثبات کشور را فراهم کنند.»(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول