اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صادرات بیش از 540 هزار تن کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از صادرات بیش از 540 هزار تن کالا از گمرک این منطقه طی 7 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صادرات بیش از 540 هزار تن کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، فرامرز امیدی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری 544 هزار و 598  تن کالا به ارزش ارزی 241 میلیون و 180 هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی دو درصد و از نظر ارزشی دلاری 20 درصد کاهش داشته، اما ارزش ریالی آن ٨٤ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از این گمرک 442 دلار است، گفت: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک، آبمیوه، محصولات شیمیایی، چدن آهن و فولاد، شیشه و مصنوعات شیشه ای لوله و پروفیل آهنی و ...بوده است.

 امیدی افزود: این گمرک در میان 106 گمرک فعال صادراتی کشور طی 7 ماهه اول سال 98 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 23 را کسب کرده است.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت 79 هزار و 343 تن به ارزش 208 میلیون و 529 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 44 و ارزش دلاری 32 درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه همچنین عنوان کرد: ماشین آلات و دستگاه های خط تولید، پوره و کنستانتره، اسانس ،پاکت آبمیوه، خمیر الیاف از جمله اقلام عمده کالاهای وارداتی به این گمرک بوده است.

وی افزود: این گمرک در میان گمرک فعال وارداتی کشور طی 7 ماهه اول سال 98 از نظر ارزش  کالاهای وارد شده رتبه  15 را کسب کرده است.  

امیدی خاطرنشان کرد: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آلمان و ایالات متحده آمریکا بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده اند که امارات متحده عربی با صادر کردن 13 هزار و 723 تن کالا به ارزش 50 میلیون و 784 هزارو 776 دلار مبدا نخست بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه  و ترکمنستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید  262 هزار و 218 تن کالا به ارزش  118 میلیون و 848 هزار و 994  دلار در صدر این کشورها قرار گرفته است.

 امیدی در ادامه گفت: طی 7 ماهه نخست سال 98 بیش از ١٠٧ هزار تن کالا به ارزش  491 میلیون و 272 هزار دلار به این گمرک ترانزیت شده است که شاهد رشد  37  درصدی وزنی و 81  درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های این منطقه ویژه اقتصادی از قبیل داشتن بزرگترین شهرصنعتی کشور  چهار خط ریلی به همراه بارانداز و انبار مسقف، هاب سوخت بودن، قرارگرفتن در مسیر آزادراه تهران –جنوب و چهار راه ارتباطی کشور، همجواری با استان های صنعتی کشور، نزدیکی به پایتخت، داشتن بیش از 95 هزار متر مربع انبار سرپوشیده، داشتن انبارهای هانگار و روبار، فعالیت بیش از 600 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه، قرارگرفتن در فاصله 55 کیلومتری فرودگاه بین المللی امام (ره)، ... در صورت تقویت نیروی انسانی و ساختن ساختمان اداری  ـ تجاری مناسب برای استقرار سازمان های همکار و همجوار می توان در سال رونق تولید شاهد رشد روز افزون آن در جلب سرمایه گذاراران داخلی و خارجی برای احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی با انتقال تکنولوژی های جدید جهت افزایش رونق و توسعه در این منطقه و ایجاد فرصت های مناسب شغلی پایدار و مواد، پویایی بیشتر در اقتصاد استان کشور و منطقه، افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول