اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تشریح جزئیات برگزاری جایزه فناوری مصطفی(ص)

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) تشریح جزئیات برگزاری این جایزه گفت: مراسم اصلی اعطای جایزه ۲۰ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور دانشمندان برجسته علمی برگزار می شود.

تشریح جزئیات برگزاری جایزه فناوری مصطفی(ص)

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسن ظهور رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) در نشست خبری صبح امروز با بیان جزئیات برگزاری جایزه مصطفی(ص) گفت: برای سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به ۲۰۲ نهاد و ۵۱۲ دانشمند برجسته در ۵۲ کشور فراخوان اعلام کردیم که براین اساس مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه ۱۶۴۹ اثر بود.

وی با بیان اینکه مراسم اصلی اعطای جایزه و اعلام اسامی برندگان ۲۰ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور دانشمندان برجسته علمی برگزار می شود، افزود: از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به فناوری اطلاعات، ۶۱۴ اثر مربوط به زیستی و پزشکی، ۱۷۲ اثر مربوط به نانو و ۶۱۴ اثر مربوط به تمام زمینه ها بوده است که در حوزه فناوری اطلاعات چهار اثر، در حوزه زیستی و پزشکی چهار اثر، در تمام زمینه ها ۲ اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند.

ظهور عنوان کرد: در بررسی های نهایی بنا شده که در حوزه علم و فناروی زیستی و پزشکی یک جایزه به ۲ اثر اعطا شود؛ افراد برگزیده در این بخش مقیم کشورهای اسلامی نیستند، همچنین در بخش عمومی که دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی هستند سه نفر به صورت مشترک جایزه را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد برگزیده در این دوره از جایزه از کشورهای ایران و ترکیه هستند، گفت: ۵۰۰ داور و مشاور برجسته علمی از ۲۰۰ دانشگاه طرح های دریافتی را مورد ارزیابی قرار داده اند و برگزیدگان را انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول