اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معاون رئیس‌جمهور: توسعه ذاتی و بومی را در اقتصاد دانش بنیان دنبال می‌کنیم

سورنا ستاری گفت: در اقتصاد مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه، توسعه ذاتی و بومی را دنبال می کنیم.

معاون رئیس‌جمهور: توسعه ذاتی و بومی را در اقتصاد دانش بنیان دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سورنا ستاری بعداز ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: در معاونت علمی و فناوری با جوانان این کشور ارتباط داریم که نسلی کار‌آفرین و دانشگاهی هستند.

وی افزود: دانش موجود در این شرکت‌ها و ظرفیت و توانایی جوانان دانشگاهی می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله مباحث مرتبط با تحریم را حل کند.

معاون رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان در کشور رشد قابل توجهی داشته‌اند و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمتی رفته است که مشکلات موجود در کشور را از طریق این شرکت‌ها برطرف می‌کند.

وی با تاکید بر این مطلب که دانشگاه‌ها با به کارگیری عقل و دانش محور توسعه باشند بیان داشت: این فرهنگ توسعه در دانشگاه‌ها خوشبختانه جا افتاده است.

ستاری گفت: استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در اقتصاد دریا دارد، پالایشگاه و شرکت‌ها و صنایع سنگین زیادی در استان وجود دارد اما آنچه می‌تواند موجب رشد اقتصادی هرمزگان شود تنها توجه به پتانسیل‌های داخلی است.

وی افزود: ایجاد پالایشگاه و صنایع تصمیم دولت برای رفع نیاز کشور است اما دریا و بهره بردن از این پتانسیل ظرفیتی ذاتی و بومی است که اگر به آن توجه شود می توان انتظار افزایش اشتغال و کاهش مشکلات را داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز داشت: ما در اقتصاد مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه، توسعه ذاتی و بومی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سیستم دانشگاهی در استان هرمزگان جوان است از این رو می‌توان فرهنگ کارآفرینی را راحت‌تر در آنجا پیاده کرد.

ستاری با تاکید بر اینکه ورود نیروی خارج استان کمکی به توسعه هرمزگان نخواهد کرد تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان بایستی به سمتی حرکت کند که مشکلات استان از جمله اشتغال را حل کند.

انتهای پیام/88045/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول