اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز طرح مسکن ملی «اقدام» در زنجان

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سهم استان زنجان از مجموع مسکن‌های ملی «اقدام» در نظر گرفته شده 7 هزار و 500 واحد است، که امروز عملیات اجرایی 160 واحد از این مجموع آغاز شد.

آغاز طرح مسکن ملی «اقدام» در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسینعلی امیری عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح «اقدام» ملی مسکن در زنجان اظهار کرد: آنچه مسلم است فعال کردن بخش مسکن موجب فعال شدن سایر بخش‌ها نیز خواهد شد و طبق برآوردی که داریم این امر موجب فعالیت 250 رشته شغلی دیگر خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به نتایج اجرای این طرح در حل مشکل مسکن شهروندان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی قرار است، این طرح در مدت زمان دو ساله به نتیجه برسد و سهم استان زنجان از مجموع مسکن‌های ملی «اقدام» 7 هزار و 500 واحد است که امروز  عملیات اجرایی 160 واحد در زنجان آغاز شد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در این مراسم گفت: قطعا مجلس نیز کمک خواهد کرد و همه باید کمک کنیم، بخش مسکن فعال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی مجموعه 160 واحدی طرح اقدام ملی مسکن در محلی هستیم که مالکیت آن با دولت است.

مسعود بیات‌منش پیش‌بینی دولت برای ساخت مسکن در طرح ملی اقدام را 400 هزار واحد در کل کشور عنوان کرد و گفت: سهم استان از این میزان 7 هزار و 500 واحد است که از این تعداد 2 هزار و 500 واحد در بافت فرسوده یک هزار و 200 واحد برای شهرهای زیر 10 هزار نفر و حدود 700  یا 800 واحد نیز در شهرهای بالای 100 هزار نفر ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به شیوه اجرایی ساخت این مسکن‌ها گفت: خود این طرح در قالب طرح‌های متنوع اجرایی می شود، مثلا در قالب تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن و همچنین شناسایی سایر ظرفیت‌ها ساخته می‌شود.

بیات‌منش با اشاره به اینکه حدود 10 هزار واحد سقف پیش‌بینی شده برای احداث مسکن ملی اقدام در زنجان است که در تلاش هستیم تسهیلات آنها نیز فراهم شود، گفت: امیدواریم در این زمینه نیز شاهد همکاری دستگاه‌های مرتبط باشیم.

گفتنی است، پروژه 160 واحدی طرح مسکن ملی اقدام در 8 هزار متر زمین در قالب 160 واحد و  با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومان و با مشارکت کارکنان اداره کل ورزش و جوانان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول