اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

هیلاری کلینتون: زاکربرگ باید برای تبلیغات جعلی فِیس بوک بها بپردازد

هیلاری کلینتون می‌گوید مارک زاکربرگ باید بابت تبلیغات و آگهی‌های جعلی «فِیس‌بوک» بها بپردازد.

هیلاری کلینتون: زاکربرگ باید برای تبلیغات جعلی فِیس بوک بها بپردازد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مراسم اکران مستند «هک بزرگ» محصول نت‌فلیکس گفت: دموکراسی مورد حمله واقع شده و داده‌ها به عنوان سلاحی برای شکاف در جامعه چندقطبی ما استفاده می‌شوند.

هیلاری کلینتون می‌گوید مارک زاکربرگ باید بابت تبلیغات و آگهی‌های جعلی «فِیس‌بوک» بها بپردازد.

 

 

کلینتون گفت که غول‌های فن‌آوری‌های نوین همچون فِیس‌بوک باید تبلیغات سیاسی را با دقت بررسی کنند و از صحت آن اطمینان یابند تا انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار شود.

 

او در ادامه اظهار داشت: [بنیان‌گذار فیس‌بوک] مارک زاکربرگ باید بهای آنچه که بر سر دموکراسی آورده را بپردازد. بخشی از مشکل جامعه ما ترس و وحشت از جنگی برآمده از اخبار جعلی‌ست که حقیقتا این روزها ما را کاملا احاطه کرده و خیلی در این نبرد موفق نیستیم.

 

نامزد دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: این نبرد بسیار سخت است زیرا شما و دیگر نیروهای قدرتمند مخالف الگوریتم‌های حاکم بر جامعه هستید و همین وضعیت را برای جامعه سخت‌تر می‌کند.

هیلاری کلینتون که در هتل کراسبی استریت به «جهان نُجَیم» و «کریم عامر» فیلمساز و «کارول کادوالای» روزنامه‌نگار از گاردین در روی صحنه پیوست، بر ایجاد بخشی جدید در  قانون‌گزاری و تنظیم مقررات برای اشراف و نظارت بیشتر بر شرکت‌هایی نظیر «فِیس‌بوک» و «گوگل» جهت جلوگیری از سوء استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربرانشان تاکید کرد.

 

مستند «هک بزرگ»(The Great Hack) به بررسی ماجرای شرکت مشاوره‌ سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» می‌پردازد که در جریان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نقشی اساسی در استفاده از داده‌ها و اطلاعات گردآوری شده از فِیس‌بوک به هدف ترغیب رای‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی ایفا کرد.

مستند نت‌فلیکس به نام «هک بزرگ» نگاهی دارد بر رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا که به نحوی با دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همین سال گره می‌خورد.

ایده‌ی اصلی «کمبریج آنالیتیکا» گرفتنِ اطلاعات موجود در نمودارهای اجتماعیِ کاربران برای از نو ساختن اطلاعات مصرف‌شده به نحوی که روی رأی‌شان برای انتخاب تأثیر بگذارد. این اطلاعات هیچگاه واقعی و بدون غرض‌مندی نبود اما به طور مؤثری به کار گرفته شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول