اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پس از اخراج اساتید نخبه این‌بار نوبت به دانشجوی منتقد رسید

پس از محرومیت از تدریس و اخراج سه استاد نخبه دانشگاه شیراز، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز که از دانشجویان معترض اخراج اساتید و رویه مدیریتی و بی عدالتی آموزشی در دانشگاه شیراز بود نیز اخراج شد.

پس از اخراج اساتید نخبه این‌بار نوبت به دانشجوی منتقد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز روز گذشته با در دست داشتن مقوا نوشته‌ای نسبت به اخراج خود از دانشگاه اعتراض کرد.

سید وحید موسوی علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس و اخراج سه استاد نخبه دانشگاه شیراز همچنین فوت دکتر چنگیزی از اساتید بخش زبان دانشگاه شیراز می‌داند که به بهانه آموزشی یک هفته پیش رقم خورد.

این دانشجوی اخراجی دانشگاه شیراز به خبرنگار ما گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید با من تماس گرفته شد که به حراست دانشگاه مراجعه کنم، در جلسه با مسؤول حراست دانشگاه به من گفته شد که متن‌هایی که در کانال شیراز یونی منتشر می‌کنی محرک و ناامید کننده است، اگر همینطور ادامه بدهی اطلاعات و دادستانی ورود خواهد کرد؛ من در پاسخ گفتم اگر حرف و حرکت من اشتباه یا دروغ است، به من بگویید تا آن را اصلاح کنم. من بر اساس دانسته‌هایم از وضعیت دانشگاه عمل می‌کنم و وظیفه انسانی من این است که نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشم.

وحید موسوی ادامه داد: مسؤول حراست دانشگاه گفت که پرونده‌ات را به معاونت آموزشی ارسال می‌کنم.

وی با بیان اینکه پس از بیانیه تشکل‌های آرمان، فرهنگ و سیاست و بسیج دانشجویی راجع به ماجرای فوت دکتر پویان چنگیزی فشار به دانشجویان و بیشتر من که از اول پیگیر موضوع بودم، وارد شد، افزود: حدود یک هفته پس از جلسه با مسؤول حراست ماجرای اخراج من از دانشگاه جدی‌تر شد.

موسوی گفت: مشروط شدن من یک بهانه آموزشی بود تا راحت‌تر اخراج شوم، موضوع من در کمیته موارد خاص استانی مطرح شد و طبق قانون اجرای نظر و حکم کمیته استانی برای تمامی دانشگاه‌ها اجباری است اما معاونت آموزشی آن را لغو کرد و طبق آیین نامه دانشگاه من را اخراج کردند، گفتم که کار شما غیرقانونی است و من می‌توانم شکایت کنم، گفتند برو شکایت کن.

این دانشجوی اخراجی تصریح کرد: دانشجویان دیگری هم هستند که به دلایلی مشروط شدند اما برای اینکه در اذهان شاعبه اخراج من به دلیل انتقاد و اعتراض به رویه دانشگاه ایجاد نشود، یکی از مسؤولان دانشگاه گفته بود که هر دانشجویی که شرایط آموزشی مشابه موسوی را دارد، اخراج کنید اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی گفت: علاوه بر اخراج از دانشگاه، ممنوع الورود هم شده‌ام و برای انجام کارهای اداری باید با حراست هماهنگ کنم که آنها هم با حفاظت فیزیکی من را همراهی می‌کنند!

موسوی تأکید کرد: درخواست من ادامه تحصیل خودم و دانشجویان با شرایط آموزشی مشابه همچنین ورود دادستانی شیراز به ماجرای فوت دکتر پویان چنگیزی از اساتید نخبه و جوان دانشگاه شیراز است.

خبرگزاری فارس پیش از این در قالب چند مصاحبه و گزارش به موضوع سه استاد نخبه دانشگاه شیراز، علیرضا مسندی، حامد مسندی و علی حقدل همچنین واکنش دانشجویان نسبت به حواشی فوت دکتر پویان چنگیزی پرداخته بود که تا کنون هیچ توضیح و جوابیه‌ای از سوی دانشگاه شیراز برای این رسانه ارسال نشده است.

با اعتراض تک نفره موسوی، برخی از هم دانشگاهی‌های وی نسبت به این موضوع در صفحات مجازی خود واکنش نشان دادند.

یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه شیراز در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «از آن روز که موسوی به معنای واقعی کلمه مستقل در دانشگاه شیراز بدون حمایت هیچ تشکل، نهاد، جریان و گروهی روی مقوا نوشت «این سه استاد» و جلوی درب دانشگاه تک و تنها ایستاد و نهایتاً 10 الی 15 نفر کنارش ایستادند تا آن روز یک تنه با نام و شماره دانشجویی خودش از ریاست دانشگاه شیراز شکایت کرد تا حق من و شمای دانشجو را مطالبه کند، زمان زیادی گذشته است... حرکت جسورانه موسوی در حوزه آموزش آغاز تمام حق‌خواهی آموزشی دانشجویان دانشگاه شیراز است. موسوی که به دنبال نام نبود امروز اما برای سیستم مدیریتی دانشگاه شیراز به عنوان عنصر اصلی مطالبه‌گری شناخته شده و بنا بر شناختی که همه ما از مجموعه داریم حذف بهترین گزینه ممکن قلمداد می‌شود تا با تمرکز بر بی‌اعتنایی و بی‌خیالی ما تمامی مسائل را به حاشیه برانند و با پاک کردن صورت مسئله فراموشی برایمان به ارمغان بیاورند. اگر سیستم مدیریتی دانشگاه شیراز توانستند یک دانشجو را به خاطر مطالبه‌گری حقوق بر حق خود از دانشگاه اخراج کنند، اخراج کردن من و شما هم برای هر نوع مطالبه‌ای از بدیهیات است...»

دانشجوی دیگری نوشته است: «سید وحید موسوی کسی است که با او اختلاف نظرهایی دارم اما یکی از فعال‌ترین دانشجویان دغدغه‌مند دانشگاه شیراز است که بدون حمایت مستقیم و رسمی تشکل‌‌های دانشگاه اخراج شده و هیچ تشکل دانشگاه نیز ایستادگی نسبت به این رویه نکرده‌اند.»

خبرگزاری فارس آمادگی انتشار جوابیه دانشگاه شیراز را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول