اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

13 آبان، پاسخ ملت ایران به خیانت های دولت آمریکا بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخورد ملت ایران با سفارت آمریکا در قالب حرکت دانشجویان پیرو خط امام(ره) در اندازه خیانت های دولت آمریکا بود.

13 آبان، پاسخ ملت ایران به خیانت های دولت آمریکا بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص واقعه تاریخی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت:‌ زمانی که از آمریکا ستیزی سخن می گوییم، نباید این تصور به وجود بیاید که ایران، ستیز با آمریکا را آغاز کرد. در مصاف با آمریکا، ایران در جایگاه دفاعی قرار دارد و در واقع آمریکا در جایگاه مهاجم قرار داشت و این موضوع از زمانی که به عنوان قدرت برتر جهانی به ایران آمدند و از منابع کشورمان استفاده کردند آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به انقلاب 57 و 13 آبان، اظهار کرد: ملت ایران خود را در مقطعی مقابل آمریکایی ها دید که تصمیم گرفته بود خودش را مستقل و از حق تعیین سرنوشت خودش استفاده کند. در حقیقت اراده ایران برای تعیین سرنوشت خود، به هیچ عنوان با برنامه ها و سیاست ها و اهدافی که آمریکایی ها در منطقه داشتند همخوانی نداشت و به همین جهت آمریکایی ها اصرار داشتند ایران را به اجبار به مسیری که خودشان قصد داشتند، هدایت کنند.

این استاد دانشگاه به اقدامات آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: پس از 22 بهمن 57 تا 13 آبان سال 58، سه کودتا در سفارت آمریکا در تهران طراحی می شود که از این سه کودتا، یکی از آن ها کاملا به صحنه اجرا وارد می شود. به جز این اقدامات شاهد طراحی ها و هماهنگی هایی در این سفارت برای تجزیه ایران در چهار گوشه کشور هستیم که این اقدامات نشان از عداوت دولت آمریکا با ملت ایران دارد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها هر آنچه برای به زمین زدن یک ملت طالب استقلال نیاز بود، انجام دادند که شامل تلاش برای کودتا، تجزیه کشور و تلاش برای استخدام چهره های سیاسی و نفوذ در بین سیاستمداران بود. جزئیات این خباثت ها و عداوت های سفارت آمریکا در تهران را می توان در 75 جلد اسناد لانه جاسوسی مشاهده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: پاسخ و برخوردی که ملت ایران در قالب حرکت دانشجویان پیرو خط امام(ره) با سفارت آمریکا که در حقیقت این سفارت خانه تابع هیچ کدام از قوانین بین المللی نبود، کردند، در اندازه خیانت های دولت آمریکا بود. گاهی این پرسش مطرح می شود که حمله به سفارت خانه درست است، پاسخ داده می شود خیر، اما این زمانی درست است که آن سفارت خانه مکانی برای بهبود روابط دو کشور باشد و تمام کنوانسیون ها و قواعد بین المللی را رعایت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول