اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگیری 2 هکر با بیش از 5 هزار فقره سرقت در کشور

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری دو نفر هکری خبر داد که در استان‌های مختلف کشور 5 هزار و 500 فقره سرقت انجام داده بودند.

دستگیری 2 هکر با بیش از 5 هزار فقره سرقت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری 2 هکر سایبری در عملیات پلیس فتا استان خبر داد و گفت: 2 هکر که در در استان‌های مختلف کشور 5 هزار و 500 فقره سرقت را انجام داده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این افراد در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان و طرح شکایتی مبنی بر هک وب سایتش از سوی افرادی ناشناس و اخاذی از سوی آنان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه متهمان با دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای، طراحی و ایجاد درگاه بانکی و سوءاستفاده از عنوان پلیس فتا از شهروندان اخاذی می‌کردند، ادامه داد: با طرح این شکایت برنامه ریزی تخصصی کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد که در روند تحقیقات پلیس مشخص شد این دو هکر فعالیت‌های مجرمانه متعددی در فضای مجازی دارند و کلاهبرداری‌ها و اخاذی‌های متعددی در سراسر کشور توسط آنها صورت می‌گیرد.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان موفق شدند محل فعالیت آنان را در دو استان کشور  شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو نفر را با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال دهند که مشخص شد تا کنون در حدود 500 میلیون ریال از حساب افراد مختلف به صورت غیرمجاز توسط آنان برداشت شده است.

وی دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای، طراحی و ایجاد درگاه بانکی و سوءاستفاده از عنوان پلیس فتا و اخاذی از شهروندان را از جرایم این افراد برشمرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به برخی از روش‌های این دو نفر در جرایم سایبری انجام شده اشاره کرد و افزود: این افراد در بسیاری از موارد در ابتدا اقدام به حملات سایبری به سایت‌های کاربران کرده و پس‌ازآن با عناوین مختلف خود را فروشنده نرم افزارهای ضد هک معرفی کرده و اقدام به اخاذی از کاربران می‌کردند.

مفخمی شهرستانی بابیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، درواقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به سرقت از آن‌ها می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول