اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مراسم تودیع و معارفه فرماندار ایذه برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ایذه عصر امروز با حضور مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه فرماندار ایذه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ایذه عصر امروز با حضور ناظم ثبوتی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در فرمانداری شهرستان برگزار شد. در این مراسم حسین لامی‌زاده به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه به‌جای مصطفی سمالی منصوب شد.

مصطفی سمالی در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده توسط فرمانداری و استانداری خوزستان در طول 2 سال اخیر اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر باعث برون رفت ایذه از مسیر توسعه و قرار داشتن در مناطق محروم شده بود، عدم قرار داشتن این شهرستان در طرح آمایش اقتصادی و برنامه‌ریزی استان در 25 سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی تنها در مساله گردشگری و کشاورزی در برنامه آمایش قرار داشت، افزود: با همکاری مقامات استانی و پیگیری‌هایی که در تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، این وضعیت تغییر پیدا کرد.

*قرار گرفتن ایذه در نقطه قوت ترانزیتی

فرماندار ایذه با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیتی در طرح جدید اضافه کرد: ایذه به عنوان نقطه قوت استان خوزستان در مساله ترانزیت به مرکز کشور قرار گرفت و با تلاش‌های انجام شده؛ این شهرستان از وضعیت سفید نقشه‌ای به در حال حرکت و توسعه، تغییر پیدا کرد.

سمالی با اشاره به بسترسازی‌های انجام شده جهت توسعه اقتصادی شهرستان ایذه گفت: توسعه اقتصادی و ساخت کارخانه با استفاده از بالا بردن زیرساخت‌هایی مانند آب، برق فشار قوی و گاز محقق خواهد شد و ما نیز با مهیا کردن شرایط لازم گامی اساسی در این مسیر برداشتیم.

وی با بیان اینکه با پشتیبانی شورای تامین شهرستان در مسیر مساعدی از توسعه اقتصادی و اجرای طرح‌های این حوزه گام برداشتیم اضافه کرد: شهرستان ایذه در سال‌های مختلف در همه زمینه‌ها از جمله طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... در رتبه آخر یا ما قبل آخر قرار داشت ولی با تلاش‌های انجام شده اینک به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در حال توسعه و کار است.

سمالی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان خوزستان، شهرستان ایذه موفق به جذب تمام بودجه در توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار شد، خطاب به سرپرست جدید فرماندار این شهرستان بیان کرد: در شهرستان ایذه به دلیل مشکلات فراوان، کار کردن زمان و تلاش زیادی خواهد برد و باید تمام وقت صرف به حصول رسیدن قطعی یا مقطعی یک مساله شود.

*تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

ناظم ثبوتی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه جو موجود در حال وارد شدن به فضای انتخاباتی است اظهار کرد: انتخابات به عنوان یک امر بسیار مهم و تثبیت کننده نظام و انقلاب، همواره از ابتدای انقلاب تاکنون با شور و اهمیت بالایی برگزار شده است و همواره تلاش ما باید مشارکت حداکثری باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تا زمان آغاز ثبت‌نام کاندیداها برای حضور در انتخابات چند روز دیگر زمان باقی مانده است، ولی لازم می‌دانیم از هم اکنون با اگاهی از وظایف خود در جهت دفاع از آرای مردم تلاش کنیم.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه در روند برگزاری انتخابات مر قانون باید تمام و کمال رعایت شود اضافه کرد: تمام مجریان برگزاری انتخابات با هر وابستگی به حزب و طایفه‌ای باید برای برگزاری یک انتخابات بی‌طرف و سالم تلاش کنند.

ثبوتی با اشاره به اختلاف دیدگاه در انتخاب کاندیداها در زمان انتخابات و ضرورت احترام مسؤولان اجرایی به آن گفت: آرای مردم در نزد ما امانت هستند و آن‌گونه که مردم انتخاب کرده‌اند، نتیجه انتخابشان باید به دستشان برسد.

وی با اشاره به استفاده و کمک گرفتن از احزاب و فعالان سیاسی جهت برگزاری انتخابات با کیفیت ادامه داد: توجه به احزاب سیاسی و افرادی که در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند و تاثیرگذار عمل می‌کنند می‌تواند موثر در معادلات انتخاباتی باشد. ما باید سعی کنیم این افراد و کنش‌گران را به سمت و سویی که مورد رضای خداوند است هدایت کنیم تا از اهداف اصلی خود دور نشوند.

ثبوتی با اشاره به مساله امنیت بیان کرد: امنیت و آرامش لازمه کشور ماست و خوشبختانه این امنیت از زمان پیروزی انقلاب تاکنون و با هدایت‌های مقام معظم رهبری محقق شده است و طرح‌های استکبار جهانی برای برهم زدن آرامش در این کشور نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه عملکرد ما در مقابل دید افکار عمومی است افزود: امروز فضای مجازی به عنوان یک فضای جریان‌ساز در زمینه‌های مختلف ایجابی و سلبی است و در آن به صورت خواسته یا ناخواسته می‌توان فضای عمومی جامعه را برهم زد.

ثبوتی با تاکید بر اینکه باید در حوزه فضای مجازی هدایت و مدیریت لازم را داشته باشیم عنوان کرد: ما در جامعه با قطاری با دیدگاه های منفی و مختلف مواجه هستیم و باید در مقابل آن پاسخ‌گو باشیم.

*باید در مقابل مردم پاسخ‌گو بود

حسین لامی‌زاده نیز در این مراسم اظهار کرد: من از امروز فرزند شهرستان ایذه هستم و هر مسؤولی در هر سمتی برگزیده شود باید با دل و جان خودش پای کار بایستد.

وی با بیان اینکه با کمک همه می‌شود در مسیر درست حرکت کرد و کارهای خوبی را به ثمر رساند افزود: ایذه در حوزه انتخابات جز مناطق حساس استانداری خوزستان است و این به دلیل برخی موارد در گذشته است و ما باید با تلاش و کارهای خود بین مردم اعتمادسازی کنیم.

سرپرست جدید فرمانداری شهرستان ایذه ادامه داد: ما باید برای مردم تلاش کنیم و در مقابل آنها پاسخ‌گو باشیم. قطعا مردم در این صورت نیز ما را خواهند دید و در این حالت است که آنها کمبودها را نیز قبول خواهند کرد و با آن کنار خواهند آمد.

انتهای پیام/72026/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول