اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

چمران: ایران یکی از قدرت‌های نو ظهور جهان است

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: قدرت‌های نوظهوری در حال شکل‌گیری هستند که ایران یکی از آن‌ها است.

چمران: ایران یکی از قدرت‌های نو ظهور جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی چمران در سخنرانی بعد از راهپیمایی ۱۳ آبان در بوشهر اظهار داشت: مشکلات آمریکا در حال حاضر رو به افزایش است و کسانی که چشم به آمریکا بسته‌اند، بدانند قدرتش در حال سقوط و افول است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا با پول مسلمین تجارت می‌کند تا کارگران خودشان بیکار نشوند، گفت: روز ۱۳ آبان جوانان دلیر ایرانی لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند و توانستند به آمریکا بگویند جای استکبار در این کشور نیست.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی تاکتیک خود را عوض کرد، سیستم جاسوسی خود را کامل کرد و نفوذ فرهنگی، اجتماعی و فکری و سیستم‌های پیشرفته جاسوسی را بکار برد تا بتواند جای پای خود را در ایران باز کند ولی ملت جلوی آن‌ها ایستاد.

چمران افزود: آمریکا در حال حاضر یکی از مقروضترین کشورها است و از نظر نظامی نیز در شرایطی نیست که در مقابل ایران بایستد.

وی تصریح کرد: در حمله‌های نظامی ایران در جایگاهی است که امروز توانسته در مقابل استکبار بایستد و مقاومت می‌کند، آمریکا ناچار است این قدرت را بپذیرد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: استکبار همه منافع کشورهای جهان را به نفع خود مصادره می‌کند و حتی مردم کشور خودشان نیز برایشان ارزشی نداشته و ندارند چون ثروت برای آن‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شروع شد، گفت: من دقیقاً به خاطر دارم که آن زمان در نقاط مختلف تهران دلارهای آمریکایی را از روی گاری بین مردم پخش می‌کردند، فرصت نکرده بودند دلارها را به ریال تبدیل کنند و آن‌ها نیز چنین غائله‌ای را به راه انداختند.

چمران اضافه کرد: سال 43 با تبعید امام این دشمنی اوج گرفت و سال 57 آمریکا دست‌بردار نبود و دیگران آورد تا حکومت شاه باقی بماند و به لطف الهی و رهبری امام و دلاورمردی ملت نتوانستند و انقلاب ما به پیروزی رسید، وقتی سفارت آن‌ها را فتح کردیم کتاب‌های مفصلی از جاسوسی آن‌ها کشف شد، کودتا کردند، به طبس حمله کردند که خداوند در آن سحرگان با طوفان شن آن‌ها را به آتش جهنم فرو فرستاد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هشت سال آمریکا و کشورهای غربی و روسیه شوروی کمونیستی آن روز حمایت کردند و ملت ما به تنهایی به امید خدای بزرگ و به رهبری امام و جان‌فشانی شهدای بزرگمان ۸ سال جنگیده و به پیروزی بزرگ و بی‌نظیری دست یافتیم.

وی با بیان اینکه ما با همه کشورها به غیر از رژیم اسرائیل و آمریکا دوست هستیم، افزود: قدرت‌های نوظهوری در حال شکل‌گیری هستند که ایران یکی از آن‌هاست.

چمران اضافه کرد: در روزهای جنگ شهدای عزیزی چون شهید ماهینی از مرزهای کشور حفاظت و پاسداری کردند و ما پیروز شدیم و این قدرت تا جایی پیش آمد که امروز در نیروهای دریایی و زمینی، تولید پهبادها و سایر زمینه‌ها به جایی رسیده‌ایم که دشمن از ما هراس دارد.

وی اظهار داشت: نفوذ فرهنگی برای ما مهم‌تر است، نفت را هم نفروشیم اما کشور را می‌توانیم اداره کنیم، ما کشور قوی و توانمندی هستیم و باید مواظب نفوذ فرهنگی بود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید بدانند ایران و ایرانی پایه‌گذار علم و علوم جدید در دنیا بوده است و باید از نفوذ فکری و فرهنگی واکسینه شوند و متکی به خود باشیم تا متکی به استکبار نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول