اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با فشارهای ترکیه، اتحادیه اروپا برای میزبانی آنکارا از پناهجویان بودجه تخصیص داد

کمیسیون اروپا بودجه 663 میلیون یورویی را برای حمایت از پناهندگانی که در ترکیه زندگی می‌کنند، اختصاص داد.

همزمان با فشارهای ترکیه، اتحادیه اروپا برای میزبانی آنکارا از پناهجویان بودجه تخصیص داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون اروپا می‌گوید این نهاد بودجه‌ای ۶۶۳ میلیون یورویی برای «کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از پناهندگان در ترکیه» اختصاص داده است.

طبق این گزارش، این بودجه به منظور «تضمین دسترسی مداوم پناهندگان به خدمات ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی و خدمات حفاظتی» ارائه شده است.

در حال حاضر برنامه موسوم به «شبکه اضطراری امنیت غذایی» که بزرگ‌ترین برنامه پشتیبانی بشردوستانه اتحادیه اروپا است، توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل و با همکاری هلال‌احمر ترکیه انجام می‌شود. از اول آوریل سال ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین ۹۹) هلال‌احمر ترکیه به همراه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر این برنامه را اجرایی خواهد کرد.

آنکارا و اتحادیه اروپا در 18 مارس 2016 (۲۸ اسفند ۱۳۹۴) به توافقی دست یافتند که طبق آن آنکارا در ازای دریافت کمک‌های مالی از اتحادیه اروپا،‌ از پناهندگان سوری میزبانی کرده و مانع حرکت آنها به سمت اروپا شود.

اردوغان بارها اروپا را به  عدم پایبندی به این توافق متهم کرده بود و اخیرا در واکنش به انتقادات گسترده مقام‌های اروپایی از عملیات این کشور در سوریه، تهدید کرد که اگر این انتقادات ادامه یابد، آنکار مرزهای خود را باز کرده و به 3.6 میلیون آواره سوری اجازه می‌دهد تا به سمت اروپا بروند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول