اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر «خزر»

برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا با موضوع «توسعه بنادر و ارتباطات در دریای خزر» در ترکمنستان اجرایی شد.

برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای توسعه بنادر «خزر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های بندرهای دریایی در ترکمنستان توسط سازمان همکاری و امنیت اروپا راه‌اندازی شد.

در چارچوب این برنامه‌ها در شهر «عشق آباد» و بندر بین‌المللی «ترکمن‌باشی» نشست‌های علمی با حضور کارشناسان و کارمندان بندرها برگزار شد.

در این جلسات نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت و ارتباطات، تجارت و ارتباطات خارجی، انرژی، نهادهای گمرکی و شرکت‌های لجستیک با متخصصان اروپایی مسائل توسعه بندرهای مختلف در دریای «خزر» را بررسی کردند.

مقامات اروپایی خواستار ارائه کمک‌ها از جمله تجهیزات خاص برای گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و دفاع از محیط زیست در بندرها شدند.

در پیام رسمی سازمان همکاری و امنیت اروپا آمده است: این اقدامات به توسعه دریای خزر به عنوان پایگاه لجستیکی منطقه‌ای کمک کرده و منجر به تأمین امنیت و توسعه اقتصادی در این منطقه می‌شود.

«دیگو اونگرو» سفیر ایتالیا در ترکمنستان در این نشست اظهار داشت: ما از پروژه‌های تقویت ارتباطات اقتصادی بین آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان حمایت می‌کنیم.

به نوبه خود «ایوانا مرکاویچ» مسئول مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان تصریح کرد: نقش ترکمنستان در گفت‌وگوهای بین‌المللی و منطقه‌ای تقویت می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود که این پروژه‌ها انگیزه جدیدی برای تسهیل پروسه مبادلات تجاری ایجاد کرده و منجر به تقویت ظرفیت‌های حمل‌ونقلی منطقه‌ می‌شود.

«دنیل کراس» کارشناس ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا خاطر نشان کرد: تعامل بین اقتصادهای کشورهای منطقه رو به افزایش است بنابراین برنامه‌های جامع در زمینه انرژی، تبادل اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی معرفی شوند.

این پروژه با موضوع «توسعه بندرها و ارتباطات در بندرهای خزری» سازمان امنیت و همکاری در اروپا در ابتدای سال جاری در آذربایجان و قزاقستان راه‌اندازی و در ترکمنستان آخرین دوره آن برگزار شد.

در قالب این برنامه سمینارها و گفت‌وگوهایی با مقامات و کارشناسان کشورهای منطقه با هدف توسعه زیرساخت‌های بندرهای خزری بررسی شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول