اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گشت‌های حفاظتی تلفیقی 4 ارگان در زنجان راه‌اندازی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از راه‌اندازی گشت‌های حفاظتی تلفیقی یگان‌های چهار ارگان در راستای برخورد با متخلفان و زمین‌خواران خبر داد.

گشت‌های حفاظتی تلفیقی 4 ارگان در زنجان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان رضا مهدیون در جلسه تعامل یگان‌های امور اراضی، منابع طبیعی، سازمان ملی زمین و مسکن، و سازمان محیط زیست استان با بیان اینکه آمار تصرفات سودجویانه در اراضی ملی و منابع طبیعی توسط عناصر فرصت طلب افزایش یافته است اظهار کرد: با راه‌اندازی این گشت‌های تلفیقی فصل جدیدی در برخورد با متخلفان و زمین‌خواران حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ماموریت یگان‌های مذکور تا حدودی هم سو با هم است و لذا پیش‌بینی می‌شود اجرای گشت تلفیقی در استان نتایج خوبی در پی داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان تخریب، تصرف، کشت‌های غیر مجاز در اراضی ملی، قاچاق چوب جنگلی نیز افزایش می‌یابد، بنابراین در یگان حفاظت اداره کل نیز در صدد هستیم تا با متخلفان این حوزه بر اساس قانون و با جدیت برخورد کنیم.

وی ادامه داد: سامانه گویای 1656 آماده گزارشات مردمی در راستای پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی است.

در ادامه این جلسه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه گویای 1656 گفت: این سامانه به منظور پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی راه‌اندازی شده و پس از طی مراحل آزمایشی به صورت رسمی در چند روز آینده آماده پذیرش گزارشات مردمی در این حوزه خواهد بود.

اسماعیل تیموری افزود: در سطح استان زنجان بیش از 9 هزار اراضی دولتی زیر پوشش یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است که در همه شهرستان‌ها حراست و نگهداری اراضی دولتی نیز در دستور کار نیروهای مستقر در محل است.

وی با بیان این که تاکنون حدود 34 نفر متصرف در این حوزه شناسایی شده است، گفت: تعامل یگان‌ها در راستای پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

در بخش دیگری از جلسه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان زنجان هم به موضوع تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات اشاره کرد و افزود:  هرگونه ساخت و ساز در مزارع، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی، دامداری، احداث خانه باغ و خانه کارگری، تغییر کاربری محسوب شده و با متخلفین هم برخورد جدی خواهد شد.

 کیومرث حسین‌زاده افزود: سامانه سه رقمی 131 به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: افراد برای اخذ مجوز باید به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده و افرادی هم که قصد خرید و فروش باغ دارند از این سازمان استعلام بگیرند، تا در آینده متضرر نشوند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول