اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور پرندگان مهاجر احتمال شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: حضور پرندگان احتمال شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد که باید از پرورش طیور بومی در کنار پرندگان مهاجر پرهیز شود.

حضور پرندگان مهاجر احتمال شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد

سیدحسین رضوانی امروز درباره وضعیت بیماری‌های دامی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون مشکلی در زمینه بیماری آنفلوآنزا در مازندران گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی مشکلی نداریم، افزود: درست است مشکلی از لحاظ بیماری‌های دامی نداریم اما رعایت مسائل قرنطینه‌ای و بهداشتی ضرورت دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در استان، اضافه کرد:حضور پرندگان احتمال شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد که باید از پرورش طیور بومی در کنار پرندگان مهاجر پرهیز شود.

این مسؤول با بیان اینکه مرحله نخست تزریق  واکسن نیوکاسل در استان انجام شده است، تصریح کرد: مرحله دوم تزریق را در دستور کار قرار داریم تا جلوی این بیماری گرفته شود تا به واحدهای صنعتی نرسد.

رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: برای کنترل بیماری تاکید بر فعال شدن ژنراتورهای واحدهای مرغداری در صورت قطعی یا بروز سیل و هرنوع حوادث، پرهیز از جوجه‌ریزی بیش از ظرفیت، فاصله جوجه‌ریزی بیشتر است.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول