اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو: سازمان دارالقرآن ریالی بدهی و کار بر زمین مانده ندارد

رئیس سابق سازمان دارالقرآن با بیان اینکه به یاد ندارم قولی داده باشم و به آن عملنکرده باشم، گفت: سازمان دارالقرآن ریالی بدهی و کار بر زمین مانده ندارد.

قره‌شیخلو: سازمان دارالقرآن ریالی بدهی و کار بر زمین مانده ندارد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و کنونی سازمان دارالقرآن الکریم در محل سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مهدی قره شیخلو رئیس سابق سازمان دارالقرآن با تقدیر از حضور اهالی قرآن در این مراسم گفت: از همه عزیزانی که در طول ده سال مدیریت سازمان به من کمک و مساعدت کردند خصوصاً اعضای سازمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مرسوم است کسانی که از یک نهاد جدا می‌شوند گزارشی از فعالیت‌هایشان ارائه می‌کنند، ما گزارشی را در قالب کلیپ آماده کرده بودیم که زمان، اجازه پخش آن را نداد و امیدوارم آقای اخوان در روزهای آتی آن را منتشر کند.

وی با اشاره به چند شاخصه در مدیریت سازمان دارالقرآن گفت: اگر توفیقی وجود دارد به این علت است که چند شاخص مورد توجه ما بود اول آنکه براساس تکلیف و مأموریت‌های اساسنامه سازمان عمل می‌کردیم و به اجرای دقیق آن اصرار داشتیم. البته شاید لازم باشد در این جا صحبت حجت‌الاسلام محمدی را اصلاح کنم و آن اینکه اصرار ما به معنی انحصارطلبی نبوده ما به دنبال اجرای دقیق برنامه‌ها بر اساس قانون بودیم نه به دنبال انحصار.

وی ادامه داد: در این ایام تلاش کردیم دقیقاً قانون‌مدار باشیم و کارها بر اساس قانون باشد، همچنین صادقانه رفتار کنیم و وفای عهد را بر خود لازم بدانیم.

قره شیخلو با بیان اینکه همه تلاش من این بوده که قولی که داده ام روی زمین نماند، گفت: بعید می‌دانم در این سال‌ها قولی داده باشم که روی زمین مانده باشد. به آقای اخوان هم می‌گویم سازمان ریالی بدهی و کار برزمین مانده ندارد و آقای اخوان می‌توانید به راحتی به اجرای برنامه‌های خود فکر کنید.

رئیس سابق سازمان دارالقرآن ترجیح کیفیت بر کمیت را یکی از اصول این سازمان دانست و گفت: یکی از آفت‌های جامعه امروز موضوع آمارزدگی است و ما در این سال‌ها کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دادیم.

وی ادامه داد: طی ۳۸ سال فعالیت سازمان دارالقرآن تعداد ۱۵ میلیون نفر تحت آموزش قرار گرفتند که این آموزش کیفیت‌های لازم را داشت و طی ۳۸ سال ۱۰۰ هزار مربی تربیت شده‌اند که بدنه آموزش قرآنی کشور غالباً از همین صد هزار نفر است.

قره شیخلو انضباط اداری و مالی را از دیگر اولویت‌های سازمان برشمرد و گفت: تلاش ما این بود که همه چیز شفاف و گویا باشد و در این راستا بر انضباط اداری و مالی بسیار تأکید داشتیم.

وی با بیان اینکه مشکلات فعالیت‌های قرآنی کشور زیاد است گفت: امروز به یک ساختار قرآنی منسجم در کشور نیاز داریم، همچنین در کنار آن به نیروی مخلص و متعهد و امکانات بیشتر نیاز است. سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن در شأن جمهوری اسلامی نیست و باید در این راستا فعالیت داشته باشیم.

رئیس سابق سازمان دارالقرآن نیاز به طرح و برنامه را یکی دیگر از نیازهای ضروری فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: بسیاری از کارهای قرآنی ریشه در ۴۰ سال قبل دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدید و بروز صورت گیرد. همچنین نیاز به کنترل کیفیت و نیاز به فضا‌سازی جدی در کشور در حوزه فرهنگ‌سازی قرآنی باید از دیگر اولویت‌های دستگاه‌های قرآنی کشور باشد.

قره شیخلو با اعلام آمادگی برای همکاری با رئیس جدید سازمان دارالقرآن گفت: خود را سرباز کوچکی می‌دانم که در خدمت قرآن است و کاری هم جز این ندارد. امروز برایم تفاوت نمی‌کند که در خدمت آقای اخوان باشم یا فردی دیگر همچنین طی دو سه هفته اخیر از اخلاق خوب و تواضع ایشان بسیار بهره بردیم.

در ادامه مهدی اخوان صباغ رئیس جدید سازمان دارالقرآن طی سخنانی با تشکر از رئیس سازمان تبلیغات برای اعتماد به وی گفت: امیدوارم بتوانم به خوبی جواب این اعتماد را بدهم و همچنین از زحمات آقای قره شیخلو بابت مدیریت قوی در سازمان دارالقرآن تشکر می‌کنم. ایشان به واقع فردی متواضع و بزرگوار هستند که نفس ندارند و من نور قرآن را در چهره ایشان دیدم.

وی خادمی قرآن کریم را افتخاری بزرگ برای خود دانست و گفت: از روزی که طلبه شدیم به دنبال این بودیم که قرآنی باشیم و قرآنی زندگی کنیم و امروز خادمی قرآن کریم از جمله وظایفی شده که آن را ارج می‌نهم و محکم پای این عرصه می‌ایستم و از همه تقاضای مساعدت و همکاری و کمک دارم.

اخوان صباغ با بیان اینکه باید قرآن و گفتمان قرآنی در همه کارها محور قرار گیرد گفت: امروز راهی پیش روی من قرار گرفته که ۳۸ سال اتفاقات بزرگی در آن رخ داده و گنجینه بزرگی است. امروز که سر سفره اسلام و نظام اسلامی نشسته‌ایم دشمنان انقلاب برنامه‌های گوناگونی برای مقابله با قرآن دارند و ضروری است که در این زمینه هوشیار باشیم که قرآن را در همه زمینه ها در دستور کار قرار دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

وی با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رهبری می‌فرمایند: قرآنی‌ها کارشان راهبردی است و باید بدانیم راهبرد کشور امروز در دست ما است. استراتژیست‌های کشور فعالان قرآنی هستند و این نشان می‌دهد که وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: خود را مسئول نمی‌دانم بلکه خود را خادم قرآن و خادم همه عزیزان و فعالان قرآنی می‌دانم البته مسئولیت را در مقام پاسخگو بودن می‌دانم و امیدوارم بتوانم به خوبی به آن عمل کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول