اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعلام آمادگی حوزه هنری برای همکاری با موزه شهدا در قراخیل

مسؤول ستاد شب خاطره امور استان‌های حوزه هنری در بازدید از موزه شهیدان قراخیل عنوان کرد: ایجاد موزه‌ای تمام عیار در یک روستا، کم نظیر و تحسین برانگیز است.

اعلام آمادگی حوزه هنری برای همکاری با موزه شهدا در قراخیل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،سید مهدی ابطحی مسؤول ستاد شب خاطره امور استان‌های حوزه هنری با حضور در مجتمع فرهنگی هنری روستای قراخیل شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: ایجاد چنین زیرساخت فرهنگی در قالب موزه دفاع مقدس آن هم به صورت خودجوش و بدون دریافت کمک از نهادهای دولتی در کشور بی‌نظیر بوده و انگیزه‌ای است تا با به‌کارگیری این ظرفیت در شکل‌ها و قالب‌های مختلف هنری قدمی مؤثر در مسیر اهداف والای شهیدان برداشته شود.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه علیجان‌زاده مسؤول فرهنگی روستای قراخیل جهت پیگیری احداث این فضا و اقدامات مشابه ادامه داد: این مقام محلی که خود از یادگاران دفاع مقدس است ( حتی در سال‌های  پس از جنگ) فرهنگ‌سازی در عرصه ایثار و شهادت را رها نساخت و کار خود را نیز به بهترین شکل به انجام رساند.

ابطحی افزود: امروز باید همه آنان که در خود نسبتی با انقلاب و ارزش‌ها می‌بینند اعم از اشخاص حقیقی و یا دستگاه‌های فرهنگی و سایران با روحیه‌ای بسیجی پای کار آمده و قدم‌های تازه‌ای به سوی آرمان‌های والای انقلاب بردارند و پیرو راستین راه گذشتگان باشند.

عباس علیجان‌زاده ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های فرهنگی و امکانات نرم‌فزاری و سخت‌افزاری و سرمایه‌های انسانی در قراخیل گفت: بسیاری از زیرساخت‌های موجود به لطف خداوند و با تلاش مردم این روستا و خانواده معظم شهدا فراهم شده و آمادگی هرگونه همکاری برای کار در زمینه فرهنگی چه در ابعاد استان  و یا ملی نیز وجود دارد.

مهدی معصومی‌گرجی‌سرپرست حوزه هنری مازندران نیز در حاشیه این بازدید گفت: شهدا کار خود را به خوبی انجام دادند و رفتند و اما این مجموعه فرهنگی مبین آن است که همرزمان عاشق و انقلابی شهیدان نیز هرگز از پا ننشسته و به این شکل شبانه‌روزی و پیگیرانه مشغول امور فرهنگی هستند که جای قدردانی داشته و درسی برای مسؤولان و فعالان عرصه فرهنگ است تا مثال‌های عینی و عملی را این چنین دریافته و الگوبرداری کنند.  

در پایان این دیدار مقرر شد که فعالیت‌ها و تولیداتی در زمینه شب خاطره، ثبت خاطرات و اسناد شهدا در قالب داستانی و غیرداستانی، فتوکلیپ، موسیقی، سرود و غیره از طرف حوزه هنری برنامه‌ریزی و به شکلی دوسویه در قراخیل و یا با موضوع شهدای این روستا اجرایی شود.

گفتنی است؛ قراخیل از مناطق قدیمی و پر رونق شهرستان قائم‌شهر مازندران است که در عرصه‌هایی مانند اقامه نماز جمعه، تعداد مسجد و حسینیه، تعداد شهدا و ایثارگر، تعداد پایگاه‌های بسیج، اولین طرح هادی مردمی، توسعه اقتصادی در زمینه کشاورزی و غیره در کشور عنوان‌دار است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول