اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دکّان بازار دکه‌های شهرداری

جلسه یکصد و سی و هشتم شورای شهر بندرعباس به بررسی وضعیت و چگونگی واگذاری کانکس و دکه های سطح شهر بندرعباس اختصاص یافت که بدون حصول نتیجه به پایان رسید.

دکّان بازار دکه‌های شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه یکصد و سی و هشتم شورای شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش شهرداری در خصوص وضعیت کانکس های موجود در سطح شهر بندرعباس برگزار شد.

در این جلسه به مناسبت انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق و پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان از سوی یونسکو سه تن از اعضا نطق پیش از دستور قرائت کردند. 

رضا حیدری زاده در نطق خود تاکید کرد برای ماندن در لیست شهرهای خلاق جهان بایستی از شهرداری برنامه خواست و مجید عسکری زاده نیز ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه شهرداری و هنرمندان استان اظهار داشت: این امر می تواند موجب شود بندرعباس به توسعه پایدار برسد و گردشگران خارجی بسیاری را جذب کند اما تحقق این امر در گرو ایجاد زیر ساخت ها است. 

فیصل دانش دیگر عضو شورای شهر بود که در نطق پیش از دستور خود، پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق را علاوه بر مزیت ها دارای تهدید نیز دانست و گفت: پیوستن به شبکه جهانی کار دشواری است که شهرداری بندرعباس توانسته است این امر را محقق کند و بسیاری از شهرهای بزرگ در حسرت پیوستن به این شبکه قرار دارند. 

وی افزود: نکته حائز اهمیت حفظ این جایگاه است زیرا اگر نتوانیم استانداردهای مورد نظر یونسکو را برآورده کنیم در مرحله اول اخطار خواهیم گرفت و سپس حذف خواهیم شد که اثرات منفی زیادی در پی خواهد داشت از این رو بایستی برنامه جامعی برای حفظ این جایگاه تدوین شود. 

رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه با انتقاد از عدم جمع آوری اطلاعات خواسته شده مربوط به کانکس و دکه های سطح شهر از سوی شهرداری گفت: در جلسات قبلی تاکید شد که شهرداری باید لیست جامعی از کانکس و دکه های سطح شهر در صحن شورا ارائه کند اما آماری که امروز اعلام شد آمار جامعی نیست. 

وی افزود: آمار ارائه شده تنها به سازمان های تابعه شهرداری اختصاص دارد و آمار مناطق در آن وجود ندارد. 

فاطمه جراره گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه واگذاری دکه ها وجود دارد دوگانگی رفتار و تبعیض در واگذاری ها است که موجب بروز مشکل شده است و بایستی واگذاری دکه و کانکس به صورت ساماندهی شده و از یک مجرا باشد. 

فیصل دانش از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: مشکلی که در ماجرای واگذاری دکه ها وجود دارد عدم رعایت قانون بوده و علیرغم مصوبه شورا مبنی بر عدم واگذاری دکه، متاسفانه این اتفاق افتاده است. 

وی افزود: دیگر مشکل واگذاری ها عدم ساماندهی آن است و برخی سازمان ها که وظیفه ذاتیشان چیز دیگری است از جمله سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان سیما منظر به این کار اقدام کرده اند. 

دانش ابراز داشت: متاسفانه برخی از دکه ها دیگر دکه نیستند وبه عمده فروشی تبدیل شده اند و موارد زیادی را در این خصوص در بازارچه ۲۲ بهمن مشاهده کرد. 

اسماعیل موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این جلسه گفت: در سازمان های تابعه شهرداری کانکس و دکه هایی با کاربری های مختلف واگذار شده است. 

وی افزود: در سازمان سیما منظر ۸۲ کانکس و غرفه واگذار شده، در سازمان فرهنگی و هنری ۱۵۸ مورد و در سازمان میادین نیز تعداد ۴۸ غرفه و کانکس به متقاضیان واگذار شده است. 

موحدی نژاد گفت: یکی از دغدغه های جدی ما ساماندهی دکه ها و غرفه های سطح شهر بود در جهت ساماندهی تلاش های زیادی صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: این اطمینان را می دهم که در دو سال گذشته هیچ گونه واگذاری غیر قانونی و از روال نامتعارف صورت نگرفته و تمام موارد واگذاری اصول قانونی رعایت شده است. 

در نهایت این جلسه بدون نتیجه به پایان رسید و رئیس شورای شهر از معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس درخواست کرد برای جلسه آینده شورای شهر آمار جامعی از دکه های واگذار شده در سطح شهر بندرعباس ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول