اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«سیارک‌»‌ها به زودی کشف می‌شوند

مهندسان فضایی چینی در حال حل و فصل فناوری‌های کلیدی مورد نیاز برای کشف سیارک‌های نزدیک به زمین و یک دنباله‌دار با یک کاوشگر فضایی هستند.

«سیارک‌»‌ها به زودی کشف می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، مهندسان فضایی چینی در حال حل و فصل فناوری‌های کلیدی مورد نیاز برای کشف سیارک‌های نزدیک به زمین و یک دنباله دار  با یک کاوشگر فضایی هستند.

هوانگ جیانگچوان، محقق آکادمی فناوری فضایی چین، به تازگی به نخستین مجمع علوم فضایی چین واقع در استان فوجیان این کشور گفت: مأموریت پیشنهادی، ارسال یک کاوشگر در اطراف سیارکی به نام 2016HO3 و سپس فرود آمدن بر روی آن برای جمع آوری نمونه است. 

سپس این کاوشگر در مجاورت زمین پرواز می‌کند و برای بازگشت نمونه‌ها یک کپسول آزاد می‌کند؛ پس از آن کاوشگر راه خود را ادامه خواهد داد.

 سیارک 2016HO3 با اینکه به دور خورشید در گردش است، در مداری نیز پیرامون کره‌ زمین گردش می‌کند، البته فاصله‌ این سیارک از زمین به قدری دور است که نمی‌شود آن را به عنوان یک قمر واقعی برای سیاره‌‌مان به شمار بیاوریم، اما شاید بتوان آن را به عنوان بهترین و پایدارترین مثال تا به امروز از یک «شبه قمر» نزدیک کره‌ی زمین قلمداد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول