اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد

در جریان نشست سران و طرف‌های سیاسی منطقه کردستان با رئیس جمهور عراق تأکید شد که افراد حاضر در این نشست، از اصلاحات در عراق حمایت می‌کنند.

نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس، نخست وزیر و رئیس پارلمان منطقه کردستان عراق شامگاه سه‌شنبه با حضور «برهم صالح» رئیس جمهور عراق نشستی برگزار کردند.

پس از این نشست، ریاست منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست با نمایندگان احزاب سیاسی منطقه کردستان در اربیل برای بررسی وضعیت عراق برگزار شد.

شبکه خبری «رووداو» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که همه حاضران این نشست بر این باورند که رخدادهای کنونی عراق، نتیجه نواقص چندین سال گذشته حکومت و عدم اجرای قانون اساسی بوده است.

در این بیانیه ضمن تأکید بر آزادی بیان و آزادی شهروندان عراقی برای مطالبه حقوق خود، از مطالبات قانونی ملت عراق حمایت و تأکید شد که حاضران این نشست، «از اقدامات دولت عراق که برای اصلاح و رفع مطالبات قانونی [ملت عراق] لازم است، حمایت می‌کنند».

در این نشست ضمن تأکید بر لزوم حمایت از ثبات عراق و نهادهای قانون‌گذاری و حقوقی، تأکید شد که باید وضعیت منطقه و احتمال بازگشت تروریسم و نیروهای تندرو به عراق را مد نظر قرار داد.

حاضران با بیان اینکه باید طرفهای سیاسی منطقه کردستان، موضع واحدی اتخاذ کنند، تصریح کردند که هدف از این اقدام، مشارکت فعال در حل مشکلات عراق و دفاع از حقوق منطقه کردستان بر اساس قانون اساسی است.

در این نشست با تأکید بر تلاش طرف‌های سیاسی کردستان برای کمک به دولت عراق برای پشت سر گذاشتن بحران‌ها و انجام اصلاحات، به مسئله قانون اساسی عراق اشاره و تأکید شد که «هر گونه اصلاح قانون اساسی، باید موجب حفظ نظام فدرال و حقوق و آزادیهای تمامی اقشار ملت عراق به ویژه منطقه کردستان عراق باشد».

افراد حاضر در این نشست با بیان اینکه اولویت منطقه کردستان، حمایت از منافع این منطقه و عراق و مقابله با تروریسم و تداوم فرآیند اصلاح است، از اصلاحات در عراق اعلام حمایت کردند.

دور دوم تظاهرات مردمی عراق از 25 اکتبر مجددا آغاز شد. معترضان خواستار مبارزه با فساد و بهبود وضعیت معیشتی هستند؛ هر چند برخی کشورهای خارجی و احزاب سیاسی در پی موج‌سواری بر مطالبات مردم عراق هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول