اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ملت ایران اجازه نفوذ دوباره به آمریکا را نداده و نخواهد داد

امام‌جمعه اردکان با اشاره به خوی استکباری آمریکا در چهل سال گذشته گفت: ملت ایران اجازه نفوذ و تسلط سیاسی دوباره را به آمریکا نداده و نخواهد داد.

ملت ایران اجازه نفوذ دوباره به آمریکا را نداده و نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر وحدت تأکید کرده و از تفرقه نهی کرده است.

وی افزود: اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، ریسمان الهی و عامل وحدت و جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان هستند. اختلاف و تفرقه بین مسلمانان موجب از بین رفتن قدرت و ابهت آن‌ها می‌شود لذا باید به مشترکات چنگ بزنیم و اختلافات را برجسته نکنیم.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه وحدت و همدلی مهم‌ترین دغدغه امت اسلام است، اظهار داشت: آمریکا، اسراییل و انگلیس در رأس دشمنان وحدت امت اسلام قرار دارند برخی از حکومت‌ها و دولت‌های اسلامی هم مانند آل سعود فریب خوردند و منافع خود را در ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌بینند.

وی گفت: امروز با باز شدن فضای جدید ارتباطی و رسانه‌ای، ضرورت حفظ وحدت و عدم تحریک احساسات مذاهب دیگر و سخن نگفتن علیه یکدیگر بر همگان بیشتر آشکارشده است. ما باید در حدی که می‌توانیم بر موضوع وحدت تأکید کنیم و سلیقه خود را در این موضوع کنار بگذاریم.

شاکر در خطبه دوم با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) گفت: از دغدغه مندان مسائل فرهنگی می‌خواهم که برای ازدواج جوانان هم فکر کنند. مشکلات اقتصادی، یک قسمت از بحث است که مسؤولین باید در این زمینه تلاش کند اما بخشی از این مسائل و مشکلات، فرهنگی است.

وی افزود: تغییر دید جوانان نسبت به ازدواج، ترویج سبک زندگی مجردی، فرهنگ غربی و اولویت دادن بیش‌ازحد به تحصیلات ازجمله معضلاتی است که بر سر راه ازدواج جوانان قرار دارد. باید تلاش کنیم و زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم و آن را ترویج کنیم.

خطیب نماز جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا گفت: ایشان فرمودند؛ آمریکای سال 98 همان آمریکای سال 43 و 58 است به او اعتماد نکنید مبادا بعضی‌ها بیایند بگویند استکبار عوض‌شده است، نه او با همان روحیه گرگ‌صفتی و وحشی‌گری و با ابزارهای جدید دشمنی خود را در عمل اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: آمریکا استکبار است و خوی درندگی در او وجود دارد و ملت ایران در طول این چهل سال ثابت کرده است که فریب آمریکا را نخورده است. مقام معظم رهبری تأکید کردند که؛ مهم‌ترین پاسخ ملت ایران به آمریکای جنایتکار این بوده است که اجازه نفوذ او و تسلط سیاسی دوباره او را نداده و نخواهد داد.

شاکر در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد گفت: رونق تولید، کلید حل مشکلات کشور است. امیدواریم که در این سفر به مطالبات اصلی مردم توجه شود و مشکلات بیکاری، تورم و مسکن جوانان رفع شود و این سفر، سفر خدمت‌رسانی و کاری باشد و خدای‌ناکرده سفر جناحی نباشد.

وی افزود: انشا الله بشود برای شهر ما هم کاری انجام داد و زمینی برای احداث شهرک جدید اختصاص پیدا کند زیرا سال‌هاست که شهرکی در اردکان احداث نشده است این درخواست زیادی نیست با این کار خودبه‌خود قیمت زمین کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول