اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

درباره یک کمپین 7000نفره؛ «فارس من» برای پذیرفته‌شدگان استخدامی دستگاه قضا چه کرد؟

پیگیری‌های «فارس من» این هفته مطالبه بیش از 7000 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کادر اداری دستگاه قضا به نتیجه رسید. با گزارش هفتگی سوژه‌های شما همراه ما باشید.

درباره یک کمپین 7000نفره؛ «فارس من» برای پذیرفته‌شدگان استخدامی دستگاه قضا چه کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ یک ‌خبر خوب برای هزاران جوان جویای کار؛ کمپین استخدامی کادر اداری دستگاه قضا به نتیجه رسید. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی عدلیه هفته گذشته با اعلام این خبر، اضافه کرد: «با دولت نهایتاً به نتیجه رسیدیم. فرایند جذب این هفت‌هزار نفر تا انتهای سال کاملاً مشخص شد.» خدا را شکر. اصلاً «فارس من» برای همین تأسیس شد؛ پیگیری مشکلات مردم و تولید خبرهای خوب. غیر از این هفته گذشته ماجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را به‌درخواست شما پیگیری کردیم. موضوع ورود اسناد خباثت‌های آمریکا به کتاب‌های درسی هم روی میز پیگیری‌ها قرار داشت. همراه ما باشید با گزارش هفتگی پیگیری سوژه‌های شما.

 

اول| پیگیری‌های «فارس من» نتیجه داد؛ ۷۰۰۰ پذیرفته‌شده آزمون دستگاه قضا استخدام می‌شوند

آزمون سال ۹۶ برگزار شد. برای جبران کم‌وکسرهای کادر اداری دستگاه قضا. قرار بود هزاران جوان تازه‌نفس از همین راه شناسایی شده و بارهای عدلیه را به‌دوش بکشند. کمبود اعتبار و نداشتن بودجه ولی مانع شد. هفت‌هزار تحصیل‌کرده، هفت‌هزار جویای کار. خانواده‌ها نگران‌تر از بقیه بودند. حق داشتند اگر اعتراضی هم بود. حساب کنید چه امورات خیر و ازدواج‌هایی که معطل همین یک ماجرا ماند. کمپین آن‌ها در «فارس من» اردیبهشت امسال تشکیل شد. خیلی زود هزاران امضا جمع کرد. خیلی زود هم روی میز گروه‌های مختلف خبرگزاری برای پیگیری قرار گرفت. همکاران من چه در مجلس، چه در دولت و چه در دستگاه قضا پیگیر مطالبه بودند. در جدول زیر گزیده‌ای از پیگیری‌های انجام‌شده از مقامات مختلف را ملاحظه می‌کنید:

تایم‌لاین پیگیری‌های فارس من برای کادر اداری دستگاه قضا

نام و عنوان مسؤل

تیتر

تاریخ پیگیری

پیوند

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه

استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه را پیگیری می‌کنم

۱۷ اردیبهشت

fna.ir/d9kvpf

ابوترابی نماینده مجلس

۷۰ درصد پست‌های قوه قضائیه خالی از کارمند است

۱۷ اردیبهشت

fna.ir/d9laep

محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا

احتمال جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ تا دو هفته آینده

۲۸ خرداد

fna.ir/da9385

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه

۷۰۰۰ پذیرفته شده آزمون استخدامی جذب قوه قضائیه می‌شوند

۴ تیر

fna.ir/dapddg

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا

هیأتی برای رفع موانع جذب پذیرفته‌شدگان آزمون قوه قضائیه تشکیل شد

۱۴ تیر

fna.ir/dar3k6

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس

تعیین تکلیف ۶۴۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه

۲۸ تیر

fna.ir/dauaui

آوائی وزیر دادگستری

قول وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان قوه قضائیه تا یک ماه آینده

۱ مرداد

fna.ir/dauaty

علیرضا امینی معاون منابع انسانی دستگاه قضا

تعیین تکلیف جذب ۴هزار پذیرفته شده در آزمون استخدامی قوه قضائیه

۱ مرداد

fna.ir/dba62s

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا

خبر خوش رسید/ پایان بلاتکلیفی جذب ۷هزار نفر در دستگاه قضا

۱۵ آبان

fna.ir/dd5glx

پذیرفته‌شده‌ها گرفتار بودند؛ حق هم داشتند. بلاتکلیفی و گرفتاری‌های شخصی از یک‌طرف، نگاه سنگین خانواده‌ و اجتماع از سوی دیگر حسابی آزارشان می‌داد. ولی مطالبه‌شان را منطقی و اصولی پیگیری کردند. می‌توانستند اغتشاش کنند، سطل زباله آتش بزنند! ویدئو پر کنند برای شبکه‌های آن‌طرف آب. نکردند. حالا هم کمپین آنها به نتیجه رسیده؛ خدا می‌داند چند خانواده از این خبر خوشحالند. مرور کامنت‌های ثبت‌شده زیر همین یک خبر از عمق سرور آنها حکایت دارد. نوش‌جانشان! ببینیم:

 

ندا نوشته: «یه دنیا سپاس بخاطر اینکه تا الان همراه و پیگیر کارمون بودین. خدا خیر دنیا و آخرتو بهتون بده.»

Fatemeh نوشته: «مرسی از پیگیری مستمرتان اجرتون با خدا.»

یک مخاطب تبریزی نوشته: «با سلام متشکرم که همیشه کنار ما بوده و هستید امیدواریم با شنیدن خبر آغاز بکار قطعی،تمامی تلخی‌های بلاتکلیفی مان به شیرینی مبدل بشه.»

علیرضا نصیری نوشته: «سلام و عرض ارادت خدمت همه دست اندرکاران خبرگزاری فارس و تشکر فراوان بابت پیگیری‌های شما امیدوارم همیشه سلامت و پایدار باشید.»

امید نوشته: «با سلام و عرض ادب خدمت کارکنان خبر گذاری فارس. با تشکر بابت پیگیری‌هاتون و بجا آوردن حق خبرگذاری از خداوند منان آرزوی موفقیت روزافزون را برای شما خواستارم، باشد که باشید الگویی برای همه کارگزاران این مرز و بوم.»

علی مرادی نوشته: «با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دست اندرکاران خبرگزاری فارس. ممنون و سپاس بیکران از لطفی که نسبت به ما پذیرفته شدگان داشتید انشالله همیشه موفق و موید باشید. و باشید و باشید و باشید الگوی برای دیگر خبرگزاری‌ها.»

رضا نوشته: «با عرض سلام خدمت دست‌اندرکاران خبرگزاری محترم فارس از اینکه این همه به فکر ما بودین کمال تشکر و قدردانی را دارم واقعا دست و پنجتون درد نکنه خدا خیرتون بده که این همه دلسوز مشکلات مملکت هستین با آرزوی توفق روزافزون در پناه الله.»

مهدی نوشته: «سلام ممنون از پیگیریتون توروخدا مشکل مارو تا جذب آخرین نفر پیگیری کنید با این مشکلات اقتصادی توی بدترین شرایط بسر می‌بریم. ممنون.»

بازوند نوشته: «سلام ممنون از شما که پیگیر بودین این مدت واقعا ما نمیتوانیم چطور از زحمات شما تشکر کنیم خدا هرچیزی میخواهید بهتون بده.»

و ده‌ها کامنت و اظهارنظر دیگر. تفصیل آنها را بعلاوه‌ی یک گزارش کوتاه درباره شرح ماوقع می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

 

دوم| هزار و یک شب خصوصی‌سازی؛ آخرعاقبت سرخابی‌ها چه خواهد شد؟

داستان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس از آن مثنوی‌های هفتاد مَن است! از آن ماجراهای دنباله‌داری که هر دولت و زمانه‌ی هر وزیری، چند روزی بر سر زبان‌ها می‌افتد و بعد هم انگار نه انگار. از این‌ها گذشته اما خصوصی‌سازی مطالبه‌ی قدیمی هواداران این دو باشگاه است. دو باشگاه قدیمی و ریشه‌دار که حالا سخت درگیر مشکلاتند. از بدهی‌های میلیاردی گرفته تا تصمیمات نابه‌جا و قراردادهای ترکمان‌چای‌طور با مربیان و بازیکنان خارجی. امضاکنندگان این کمپین در «فارس من» معتقدند راه‌ علاج مصائب سپردن عنان امور به دست مردم است: «هرساله پول زیادی ازبیت‌المال خرج تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌شود. همچنین هرساله مدیران و هیئت مدیره‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود که این به به اداره باشگاه‌ها صدمه وارد می‌کند. خصوصی‌سازی شایسته تنها راه‌حل این اوضاع است.»

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اما غیر از مطالبات مردمی، در قانون بودجه امسال هم آمده است. بند «ه» تبصره ۲ این قانون تصریح می‌کند: «وزارت ورزش موظف است با همکاری سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ۹۸، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی-ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.» برای پیگیری این تکلیف قانونی، هفته گذشته همکاران من مطلب را از علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیگیری کردند. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بزودی بنا است جلساتی درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها با وزیر ورزش داشته باشیم.»

وی بابیان اینکه در واگذاری پرسپولیس و استقلال موانعی وجود دارد، اضافه کرد: «باید زمینه‌ها فراهم شود و آماده‌سازی‌ها انجام شود و کارهای مقدماتی برای واگذاری این دو باشگاه تا پایان سال انجام شود.»

 

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ اما معتقد است واگذاری سرخابی‌ها آن هم تا انتهای سال بعید به نظر می‌رسد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفته: «مدتی طول می‌کشد که این باشگاه‌ها بتوانند در بازار پایه فرابورس درج شوند. مرحله اول قیمت‌گذاری برند دو باشگاه سرخابی و فروش آن است. مرحله دوم اما اصلاح ساختار دو باشگاه و افزایش سرمایه برای آماده‌سازی واگذاری است. ضمناً اساسنامه شرکت‌ها باید به صورت سهامی عام تبدیل شود.»

به گفته فولادگر تا زمانی که تعیین تکلیف اموال بدهی‌های دو باشگاه سرخابی مشخص نشود، امکان واگذاری وجود ندارد و باید سهام از طریق فرابورس به مردم، هواداران و پیش‌کسوتان فوتبال واگذار شود.

 

با همین دست‌فرمان به تعبیر آقای فولادگر واگذاری سرخابی‌ها بعید به نظر می‌رسد. می‌توان به آینده امیدوار بود؟ منتظر باید ماند و دید.

 

سوم| مورد مشکوک سفارت سابق آمریکا؛ چرا اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی نیست!؟

جوان‌ترها نباید بدانند؟ مدارک به‌دست آمده از سفارت سابق آمریکا از آن اسناد مهم تاریخی است. اسنادی که خیلی خوب حجم خباثت‌ها و دسیسه‌هایی را که یانکی‌ها برای ایران در سر داشتند، نشان می‌دهد. ماجرای سیزده آبان «انقلاب دوم» بود. اتفاقی که توانست امورات مملکت را عملاً از یوغ آمریکایی‌ها نجات دهد. اثری از این همه اسناد ولی در هیچ‌کدام از کتاب‌های درسی نیست! حداقل حق دانش‌آموزان آشنایی با تاریخ معاصرشان است. این‌که بدانند چرا سفارت ایالات متحده در تهران «لانه جاسوسی» لقب گرفت. همین مطالبه را رهبر عظیم‌الشأن انقلاب هم سه سال پیش مطرح کردند:

 

در آستانه ۱۳ آبان امسال هم یک کمپین با همین هدف در فارس من شکل گرفت. کمپینی که خیلی زود صدها امضا بعنوان حامی جمع کرد و روی میز همکاران من برای پیگیری قرار گرفت. دوستان گروه آموزش و پرورش موضوع را از رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور پیگیری کردند. سازمانی که عملاً وظیفه برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی مقاطع مختلف را برعهده دارد. براساس پیگیری‌های خبرنگار ما حجت‌الاسلام ذوعلم هم از این موضوع گلایه‌مند است. وی گفته: «اخیراً خوشبختانه کارگروهی در زیرمجموعه معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری شکل گرفته است تا بتوانیم به‌گونه‌ای البته هوشمندانه و متناسب با موضوع کتاب درسی و در چارچوب برنامه درسی مصوب در ذیل اسناد تحولی، بخش‌هایی از اسناد دخالت‌های غیرقانونی و سلطه‌گرانه آمریکا در کتاب درسی را وارد کنیم.»

 

تشکیل یک کارگروه بعد از سه سال! صمیمانه امیدواریم حاج‌آقای ذوعلم و همکارانشان موفق باشند.

 

پیدا کردن اخبار خوب آن‌هم این روزها ساده نیست. «فارس من» اما از همان روز اول آمده بود تا «خبر خوب» بسازد. تا مشکلات خلق‌الله را پیگیری کند. تا در این زمانه ناجور دل شاد کند. باور کنید هیچ مُزدی به‌اندازه‌ی پیام‌های مردم برای همکاران من ارزشمند نیست. یاری کنید تا هم‌چنان سوژه‌های شما را پیگیری کنیم. فراموش که نکرده‌اید؛ شما سردبیر فارس هستید! برای ثبت سوژه‌ها و مطالبه‌هایتان به این آدرس بروید: FARS.me منتظر شما هستیم.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول