اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز ثبت‌نام بیش از ۵ هزار واحد طرح مسکن در خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام بیش از ۵ هزار واحد طرح مسکن در خراسان شمالی

به گزارش اداره خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علیرضا مصطفی‌زاده اظهار کرد:  وزارت راه و شهرسازی در تازه‌ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح "اقدام ملی تأمین مسکن" را در سطح ۱۰ استان کشور  آغاز کرده است که استان خراسان شمالی نیز جزو این طرح است.   

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام متقاضیان در طرح مسکن ملی گفت: در این طرح چهار شرط اصلی تأهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی بیان کرد: توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن به‌غیراز تسهیلات بانک و امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به‌منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط‌های ثبت‌نام است و زنان خودسرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام‌نویسی کنند.

مصطفی‌زاده تعهد مرحله نخست این طرح را در استان خراسان شمالی ۵۴۶۰ واحد دانست و افزود: از این تعداد ۵۰۰۰ واحد در بجنورد، ۱۸۰ واحد در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون و نرخ سود بازپرداخت ۱۸ درصد اعلام و افزود: در این طرح دوره ساخت خانه‌ها حداکثر دو سال است و بعدازآن پرداخت اقساط شروع می‌شود که دوره زمانی بازپرداخت آن حدود ۱۰ سال است.

لازم به ذکر است متقاضیان ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می‌توانند از روز شنبه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام‌نویسی را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول