اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت و مجلس نباید در اصلاح قوانین مالیاتی به کارمند و کارگر فشار بیاورند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حمایت از اقشار ضعیف باید در بودجه سال 99 دیده شود گفت: دولت و مجلس باید راه‌های فرار مالیاتی را مسدود کرده و قوانین این بخش را اصلاح کنند لذا نباید فشار جدیدی به کارمند و کارگر وارد شود.

دولت و مجلس نباید در اصلاح قوانین مالیاتی به کارمند و کارگر فشار بیاورند

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بودجه سال 99، گفت: باید در اجرای قوانین مالیاتی بازنگری ویژه‌ای از سوی دولت صورت گیرد. 

وی افزود: باید محل فرار مالیاتی سریعا شناسایی شده و اگر نیاز به اصلاح قوانین است، از کمک مجلس بهره‌مند شوند. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افراد متمول و خانواده‌هایی که درآمد بالایی دارند، از طریق راه‌های گوناگون باید مالیات گرفته شود، ضمن اینکه از افراد فعال در حوزه‌های دلالی و سوداگری با اتخاذ تمهیدات ویژه مالیات اخذ شود.

بدری افزود: شرایط در  حال حاضر به گونه‌ای است که افرادی که دارای شفافیت لازم در درآمدها وحقوق‌های خود هستند، مالیات اخذ شده و بلافاصله هنگام دریافت حقوق، در فیش‌های خود کسر مالیات آنها مشخص است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت و مجلس تلاش کند منابع درآمدی مالیاتی را روشن کرده و از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم. 

بدری گفت: اقدامات دولت برای اصلاح قوانین مالیاتی ناکافی است، اما باید قوای مجریه و مقننه در راستای کمک به یکدیگر گام‌های اساسی در این مسیر بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری دارد باید مالیات واقعی خود را به دولت بپردازد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید دولت و مجلس در راستای تصویب قوانین جدید و نظارت بر آن به دنبال فشار بیشتر به طبقه کارگر و کارمند به منظور دریافت مالیات بیشتر باشند و در همین زمینه باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: اراده دولت برای اصلاح قوانین مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی خوب است، اما کافی نیست، ضمن اینکه باید این نیت خیر به سرانجام لازم برسد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول