اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ظرفیت‌های مرزی کردستان مورد غفلت مدیریت عالی کشور واقع شده است

رئیس اتاق بازرگانی, صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: متاسفانه ظرفیت‌های مرزی کردستان مورد غفلت مدیریت عالی کشور واقع شده و تاکنون از این مهم به نحو احسن برای توسعه اقتصادی کشور بهره‌برداری نشده است.

ظرفیت‌های مرزی کردستان مورد غفلت مدیریت عالی کشور واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج, سیدکمال حسینی عصر امروز در جلسه شورای توسعه استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد اظهار کرد: امروز رکود، تورم، نوسانات ارزی، تأثیرات تحریم، قوانین مخل، متضاد و موازی در تولید و اقتصاد متاسفانه فضای کسب و کار را دچار بحران نموده است.

وی افزود: شاخص‌های کسب و کار در وضعیت مناسبی قرار ندارد و متاسفانه کردستان جزو استان‌های محروم کشور است و بیش از سایر نقاط کشور بر معیشت مردم تاثیرگذار است.

حسینی اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی کردستان سهم بسزایی در توسعه استان ایفا می‌کند اما این ظرفیت‌های مرزی در سطح مدیریت عالی کشور مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون بازرگانان کردستان همچون 14 گمرک دیگر کشور از تخفیف سود بازرگانی بهره‌مند نشده‌اند و کماکان این مهم در مورد کردستان مسکوت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از کمبود زیرساخت‌ها در مرزهای کردستان به عنوان یک ضعف بزرگ در مسیر رونق تجارت در این منطقه نام برد و گفت: انتظار داریم بخشی از وجوه خودروهای ترانزیت به استان کردستان اختصاص یابد.

حسینی همچنین از بازگشایی مرزهای سیف سقز و سیرانبند بانه، اجرای وعده ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق به عنوان مطالبات مردم کردستان نام برد.

انتهای پیام/76/2330 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول