اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقشه راه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدارس باید منطبق بر اهداف دوره‌های تحصیلی و در چارچوب سند تحول بنیادین باشد.

نقشه راه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ایرج بیت اللهی عصر امروز در نشست تخصصی معاونین و کارشناسان حوزه ابتدایی مناطق غرب که به میزبانی آموزش و پرورش بستک برگزار شد با بیان اینکه پایه و اساس نظام آموزشی هر کشوری دوره ابتدایی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم سواد دردوره ابتدایی به کودکان آموزش داده می‌شود و شخصیت اخلاقی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی کودک در این دوره شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: کلیه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی بایستی به گونه ای باشد که کودکان را در جهت رشد اخلاقی، تربیتی و اجتماعی سوق دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: متولیان نظام تعلیم و تربیت برای تربیت نسلی خلاق ، توانمند، متعهد، دیندار و کارآمد در سطح جامعه و دست یابی به اهداف بلند و متعالی آموزش و پرورش نیازمند عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در مدارس و کلاس درس دانش آموزان هستند.

بیت اللهی سند تحول بنیادین را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و ابراز داشت: کانون اصلی اجرای سند تحول بینادین مدرسه است و بایستی از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی جهت تبلور عینی سند تحول در کلاس درس دانش آموزان استفاده کرد و برای داشتن آموزش و پرورشی پویا و تکامل یافته گام برداشت.

وی اضافه کرد: کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس باید منطبق بر اهداف دوره تحصیلی و سند تحول بنیادین باشد و هیچ برنامه و فعالیتی خارج از چارچوب سند تحول قابلیت اجرایی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) به منظور عملیاتی کردن راهکار 5-5 سند تحول بنیادین مصوبه 926 شورای عالی آموزش و پرورش را بسیار مورد تاکید قرار داد و برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای کلیه ذی نفعان و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدارس با توجه به شرایط بومی و محلی در جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از نکات اساسی اجرای این برنامه برشمرد.

بیت اللهی همچنین با اشاره به ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی و آموزشی معلمان گفت: موضوع  شناسایی معلمان خلاق، توانمند و دارای ایده‌های مطلوب در جهت ارتقاء بهبود کیفیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان نیز مورد توجه است و در سال تحصیلی جاری باید با جدیت دنبال شود.

وی اجرای پروژه بازی و یادگیری، جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی و نیروهای حق التدریس جدید را نیز مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول