اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چگونه طراحی فروشگاه اینترنتی، بازدید کنندگان وب سایت شما را به مشتری تبدیل می کند؟

در این دوران که مردم بخش مهمی از امورات روزمره خود را با کمک اینترنت و سیستم های کامپیوتری انجام می دهند، فروشگاه ها نیز به سمت دیجیتالی شدن می روند. وب سایت های فروشگاه اینترنتی یکی پس از دیگری راه اندازی شده و به مشتریان معرفی می شوند

چگونه طراحی فروشگاه اینترنتی، بازدید کنندگان وب سایت شما را به مشتری تبدیل می کند؟

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار چندان دشواری نیست. می توانید با صرف وقت و هزینه اندک یک فروشگاه اینترنتی جدید راه اندازی کنید و با تبلیغات مناسب، تعدادی بازدید کننده داشته باشید.

اما چیزی که اهمیت دارد، ماندگاری بازدید کنندگان و تبدیل شدن آنها به مشتری است. زیرا هدف نهایی از طراحی فروشگاه اینترنتی، جذب مخاطب و ترغیب او به خرید کردن است.

چه ویژگی هایی باعث می شوند تا بازدید کننده وب سایت شما، تبدیل به مشتری شده و از فروشگاه شما خرید کند؟

طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا وب سایت به دو دلیل اهمیت فراوانی دارد.

1-  وب سایت هایی که طراحی کاربر پسند (user friendly) نداشته باشند، مشمول جریمه گوگل خواهند شد. طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا یکی از مهم ترین معیارها برای طراحی سایت کاربر پسند است. مطابق با آخرین قوانین گوگل، تنها وب سایت هایی با طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا، در نتایج جستجو، به نمایش در می آیند و سایت هایی که واکنش گرا نیستند، جریمه می شوند.
طراحی ریسپانسیو به چه معناست؟

طراحی ریسپانسیو به معنای طراحی سایت به گونه ای است که هنگام مشاهده با موبایل یا تبلت، به خوبی و بدون اشکال دیده شود. هنگامی که وب سایت شما، به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد، در نمایشگر کوچک موبایل و تبلت نیز، تمام عناصر و جزئیات، با اندازه صفحه نمایش کاربر، هماهنگ شده و بدون مشکل و خرابی نشان داده می شوند.

2- امروزه اکثر کاربران اینترنت، از گوشی های هوشمند و تبلت های خود برای دیدن وب سایت ها استفاده می کنند. تعداد این کاربران نیز روز به روز در حال افزایش است. بنابراین طبیعی است که اگر وب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی نشده باشد، تعداد زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد.

بسیار مهم است که بازدید کنندگان با انواع گجت ها و وسایل (موبایل، کامپیوتر یا تبلت) بتوانند محتوای وب سایت شما را بدون افت کیفیت مشاهده کنند.

قابلیت جستجوی پیشرفته

بسیار مهم است، هنگامی که بازدید کننده وارد سایت شما می شود و به دنبال محصول خاصی می گردد، بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

پیدا کردن آسان و راحت محصول، تنها با قابلیت جستجوی پیشرفته امکان پذیر است. طراحی فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد، که بازدید کننده در کوتاه ترین زمان ممکن محصول دلخواه خود را پیدا کند. قابلیت جستجو با فیلتر های مختلف (مانند نمایش بر اساس قیمت، جدید ترین محصول، پرفروش ترین محصول، پر طرفدار ترین محصول) این امکان را به کاربر می دهد تا نتایج جستجوی خود را طبق نیاز خود دسته بندی کند.

از طرفی امکان جستجو بر اساس برند، نوع ویژگی ها  و امکانات محصولات، امکان پیدا کردن آسان تر محصولات را برای کاربر فراهم می کند.

هنگامی که کاربر محصول مورد نظر خود را یافت، بهتر است محصولات مرتبط و شبیه با محصول پیدا شده نیز به صورت پیشنهاد برای بازدید کننده به نمایش در آید.

همه این عوامل سبب می شوند تا مانعی بر سر راه خرید کردن بازدید کننده وجود نداشته و کاربر، پس از پیدا کردن محصول مورد نظر، خرید خود را انجام دهد.

محتوای مناسب و کامل

محتوای فروشگاه اینترنتی شامل دو گونه از اطلاعات است:

اطلاعات مربوط به محصولات:

بسیار مهم است که محصولات فروشگاه شما، در صفحه اختصاصی خود، دارای محتوای مناسب و مرتبط با خود باشند. به عنوان مثال صفحه ی یک جارو برقی را در وب سایت خود در نظر بگیرید.

اگر هنگامی که بازدید کننده وارد این صفحه می شود، تنها تصویری از جارو برقی و قیمت آن را ببیند، از فروشگاه شما خرید خواهد کرد؟

فکر نمی کنیم!  هنگامی که کاربر وارد صفحه محصولات می شود، باید فهرستی از ویژگی های محصولات و امکانات آن را مشاهده کند تا اطلاعات کاملی از محصول انتخابی خود به دست آورد.

آگاهی کامل کاربر از مشخصات فنی محصول، سبب می شود تا بتواند راحت تر انتخاب کند.

برای آگاهی دادن بیشتر به کاربر بهتر است قسمتی تحت عنوان نقد و بررسی محصول را نیز در صفحات قرار دهید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران در مورد محصولات، یکی از مهم ترین قسمت هایی است که بازدید کنندگان پیش از خرید کردن، به خوبی آن را بررسی می کنند. بنابراین از قرار دادن قسمت نظرات کاربران، در صفحات محصولات غفلت نکنید، چرا که موجب اطمینان بیشتر بازدید کننده خواهد شد و احتمال خرید کردن او را افزایش می دهد.

وبلاگ یا مجله:

وبلاگ یا مجله، قسمتی از وب سایت فروشگاه شما است که در آن محصولی به فروش نمی رسد و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد. مطالب موجود در قسمت مجله، عموما مرتبط با محصولات و موضوع فروشگاه، معرفی محصول و نقد و بررسی هستند.

اهمیت وجود قسمت وبلاگ یا مجله در طراحی فروشگاه اینترنتی، این است که صفحات محصولات، به تنهایی برای کسب رتبه گوگل وب سایت شما کافی نیستند. برای بهبود رتبه گوگل، وب سایت شما باید محتوایی پربار و غنی، منحصر به فرد و خلاقانه داشته باشد.

از این رو اکثر فروشگاه های اینترنتی، از مجله یا وبلاگ در وب سایت خود استفاده می کنند و با این تدبیر هوشمندانه، هم رتبه بهتری کسب می کنند و هم با آگاهی دادن بیشتر به بازدید کنندگان خود، اعتماد آنها را به دست می آورند.

طراحی چشم نواز و زیبا

طراحی و شکل ظاهری یک فروشگاه اینترنتی، اولین چیزی است که بازدید کننده وب سایت شما، آن را می بیند. اگر در همین مرحله، با منظره ای بدشکل، تصاویر بی کیفیت و طراحی آشفته مواجه شوند، به سرعت فروشگاه شما را ترک می کنند. اگر طراحی فروشگاه اینترنتی شما به زیبایی انجام نشده باشد، به همین سادگی بازدید کننده خود را از دست می دهید.

طراحان حرفه ای، به جز طراحی چشم نواز و استفاده درست و به جا از عناصر طراحی (فونت ها، تصاویر، آیکون ها، لوگوی شما، فهرست ها و ...) از ترفندهای ویژه ای برای جلب توجه بازدید کننده و ماندگاری بیشتر او در صفحات استفاده می کنند.

ما می توانیم بازدیدکنندگان شما را به مشتری تبدیل کنیم!

اگر نگاهی به فروشگاه های اینترنتی موفق و پرفروش کشورمان (مانند دیجی کالا)  داشته باشید، در می یابید که طراحی حرفه ای یک فروشگاه اینترنتی، تا چه می تواند بر جذب بازدید کننده و خرید بیشتر آنان تأثیر داشته باشد.

همکاران حرفه ای و متخصص طراحی سایت ما، در همیار توسعه، آماده اند تا فروشگاه اینترنتی شما را با رعایت کلیه موارد ذکر شده، طراحی کنند.

یک طراحی حرفه ای و بی نقص، در کنار وجود محتوای باکیفیت، می تواند، تعداد بازدید کنندگان فروشگاه شما را افزایش داده و  آنها را ترغیب به خرید کند. همیار توسعه، در این مسیر همراه شما خواهد بود.

به مشاوره و اطلاعات بیشتر نیاز دارید؟ کارشناسان ما به صورت آنلاین و تلفنی پاسخگوی سوالات شما هستند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول