اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

چالش مسکن جوانان قشمی در شورای اداری

شورای اداری شهرستان قشم با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امام جمعه قشم و فرماندار برگزار و مشکل مسکن جوانان قشمی مورد برر سی قرار گرفت.

چالش مسکن جوانان قشمی در شورای اداری

 به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شورای اداری شهرستان قشم بعداز ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه قشم و علیرضا نصری فرماندار این شهرستان برگزار شد. 

توجه به سهم مردم در توسعه
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: بافت بومی قشم بویژه جوانان بواسطه مشکلات معیشتی و درآمدی در تامین سرپناه با مشکل مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌ افزود: توسعه شهرک‌ها، ارائه تسهیلات، تخفیفات و ایجاد زیرساخت‌ها از جمله راهکارهایی است که در این راستا باید بکارگیری شود.

وی بیان کرد: در توسعه باید به سهم مردم توجه شود چرا که مهمترین نقش در توسعه بر عهده مردم بویژه بومیان است که می توانند موجب تسریع و یا کندی روند توسعه شوند.

راهکارهای تامین مسکن جوانان عملی شود
امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: جزیره قشم بواسطه برخورداری از امکانات طبیعی و خدادادی توام با مردمی متعهد و ولایتمدار قابلیت رقابتی بالایی در حوزه‌های گوناگون دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: ظرفیت گسترده قشم سبب استقبال سرمایه‌گذاران، تسهیل مسیر توسعه جزیره و به تبع آن بالا رفتن قیمت زمین بویژه در مرکز این شهر شده است.

وی بیان کرد: از این رو انتظار است مسوولان مربوطه راهکارهای لازم برای تامین مسکن جوانان و ترغیب آنان به تشکیل خانواده را به کار گیرند که شهرک‌سازی و ارائه تسهیلات متناسب از جمله این راه حل‌ها به شمار می‌رود.

امام جمعه قشم با تاکید بر ضرورت حراست از وحدت حاکم بر جزیره، ادامه داد: ولایتمداری رمز حفظ و تقویت وحدت در جامعه برای دستیابی به امت واحده و تحقق تمدن نوین اسلامی است.  

محرومیت جوانان بومی از زمین
امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: مشکل مسکن سال‌ها است در جزیره قشم حل نشده باقی مانده و مسوولان به ویژه در سازمان منطقه آزاد قشم باید نسبت به حل آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با بیان اینکه جوانان بومی قشم از یک وجب زمین نیز محروم هستند، اضافه کرد: با این وجود به برخی افراد زمین‌هایی با نرخ و تسهیلات مناسب واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: بیان این مطالب برای ایجاد بحران نبوده و تنها از روی خیرخواهی مطرح می‌شود چرا که تمام بدبینی‌ها نسبت به سازمان منطقه آزاد قشم از همین مسئله سرچشمه می‌گیرد.

خطیب جمعه اهل سنت قشم بیان کرد: جوانان قشم باید از تسهیلات و راهکارهای مناسب نظیر اجاره به شرط تملیک و یا اقساط بلند مدت برخوردار شوند.

خطیبی ناامیدی را از دسیسه‌ها و اهداف دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: عملکرد ضعیف مسوولان می‌تواند بر کارآمدی نظام اسلامی تاثیر منفی داشته باشد و خدمات گسترده ارائه شده را زیر سوال ببرد. 

آمار مسکن موجود در قشم دو برابر نیاز مردم است
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز اظهار داشت: ۲۴۰ قطعه زمین به متراژهای ۴۰۰ تا ۷۰۰ متری با تراکم حداقل ۱۰ واحد از سوی سازمان منطقه آزاد قشم با قیمتی کمتر از نصف ارزش واقعی جهت واگذاری تعیین شده است.

مرتضی شیخ‌زاده افزود: سازمان منطقه آزاد قشم تمام توان خود را برای جلوگیری از زمین خواری در جزیره به کار گرفته و در همین راستا واگذاری زمین به منظور ایجاد اشتغال و رونق صادرات در دستور کار بوده و تا کنون دو هزار هکتار زمین برای پرورش میگو تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ برابر نیاز مردم قشم در این جزیره مسکن وجود دارد، گفت: بخشی از ظرفیت موجود در تملک مباحث گردشگری و درآمدزایی قرار دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: شهر قشم با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در فصل گردشگری ۸۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهد که از این رو در حوزه فرهنگی و سبک زندگی اسلامی احساس خطر می‌شود و باید چاره اندیشی شود. 

مشکل شبکه آب شهرستان قشم در سال آتی کاملا حل می‌شود
فرماندار قشم نیز گفت: وحدت همه جانبه تسهیل‌گر توسعه متوازن جزیره است و تفاهم‌ سه جانبه سازمان منطقه آزاد قشم، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن در حوزه آسفالت روستاها جلوه‌ای عملی از این اتحاد به شمار می‌رود.

علیرضا نصری ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه ۲۰ روستا در سال قبل آسفالت شد و عملیات آسفالت ۲۰ روستای دیگر نیز در سال‌جاری به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: از سوی دیگر توسعه جزایر در دستور کار قرار گرفته که لایروبی اسکله لارک، راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی و جاده دور این جزیره از جمله اقدامات انجام شده است.

فرماندار قشم اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تولید ۱۲۰ هزار تُن ماهی در دریا برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده که ۸۶ هزار تُن از آن سهم جزیره قشم است.

نصری بیان کرد: در حوزه میگو نیز تولید ۲ هزار تُن برای قشم تعیین شده که با پیشرفت‌های حاصله پیش بینی می‌‌شود تا پایان برنامه ششم به بیش از سه برابر مقدار مشخص شده دست بیابیم.

وی گفت: ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی جزیره قشم آسفالت شده و از ۱۳۰ مگاوات  از۲۷۰ مگاوات برق مورد نیاز جزیره را تولید می‌کنیم.فرماندار قشم اظهار داشت: دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق نیز در حال احداث است که بخش عمده آن تا ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

نصری بیان کرد: دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب جزیره هزینه کرده است و با این وجود نواقصی در شبکه وجود دارد که تا سال آتی کاملا حل می‌شود.

وی گفت: عملیات اتصال سه روستای معتمدآباد، نغاشه و تورگان به شبکه آبرسانی نیز امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول