اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی، پیشرو در عمل قلب باز

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در مراکز درمانی استان گفت: بیمارستان شهرستان کردکوی پیشرو در عمل قلب باز و جزو بیمارستان‌های درجه یک استان گلستان محسوب می‌شود.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی، پیشرو در عمل قلب باز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شایع‌ترین نوع جراحی قلب، عمل جراحی باز قلب یا بای‌پس قلب است که بواسطه عمل بای‌پس قلب، با باز کردن یک مسیر، جریان خون به قلب بهبود می یابد.

بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) واقع در شهرستان کردکوی استان گلستان است این بیمارستان دارای 141 تخت ثابت است که 45 تخت ویژه دارد.

بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) کردکوی در سال ۱۳۹۰ توانست به عنوان برترین مرکز درمانی استان گلستان در امر برقراری طرح حاکمیت بالینی شناخته شود.

این بیمارستان پیشرو در عمل جراحی قلب باز است و با انجام  بیش از 6 هزار جراحی عمل قلب باز به عنوان یکی از بیمارستان‌های موفق جراحی قلب باز در شمال کشور محسوب می‌شود.

امروز اتفاق بزرگی در استان گلستان رخ داد که موجب شد نام مرکز فوق تخصصی قلب استان گلستان در شهرستان کردکوی به سر زبان‌ها بیافتد و تعداد جراحی‌های قلب در این مرکز درمانی از مرز 6 هزار گذشت.

مرکز فوق‌تخصصی قلب گلستان یکی از مراکز خوشنام شمال کشور است که با قدرت در مسیر خدمات‌رسانی به مردم در حرکت است.

* بیمارستان کردکوی جزو بیمارستان‌های درجه یک گلستان محسوب می‌شود/ مرگ 4400 گلستانی براثر بیماری قلبی و عروقی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان تصریح کرد: در سال 1397 تعداد 8 هزار و 800 مرگ در استان گلستان داشتیم که 50 درصد این مرگ‌ها از بیماری قلبی و عروقی نشات گرفته بود یعنی 4 هزار و 400 مرگ شهروند گلستانی بر اثر بیماری قلبی و عروقی گزارش شد.

عبدالرضا فاضل خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 بیمارستان دولتی در سطح استان گلستان فعال است و بیمارستان شهرستان کردکوی جزو بیمارستان‌های درجه یک استان گلستان محسوب می‌شود.

وی از گسترش برنامه‌های قلب در استان خبر داد و گفت: برنامه آینده‌مان این است که این مرکز را گسترش دهیم و آریتمی‌های قلبی (eps) و نامنظمی‌های قلبی در این مرکز درمان شوند و سانت کردکوی به عنوان تنها سانتی که می‌تواند تمام خدمات دولتی مرتبط با مشکلات قلبی است را ارائه دهد.

*بیش از 60 هزار آنژیوگرافی در مرکز فوق‌تخصصی قلب کردکوی صورت گرفت

یکی از اعضای هیئت امنای بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بیش از 60 هزار آنژیوگرافی و بیش از 16 هزار آنژیوپلاس در این مرکز صورت گرفت.

عظیمی خاطرنشان کرد: در مرکز فوق‌تخصصی قلب شهرستان کردکوی بیش از 6 هزار جراحی قلب صورت گرفت و جان انسان‌های بیمار را نجات داد که این اتفاق یک اتفاق بزرگ و موفقی است.

* انگیزه من خدمت به مردم است

یکی از خیران بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی گفت: خیرین نقش پررنگی در تجهیز و توسعه این مرکز دارند انگیزه من خدمت به مردم است و دوست دارم همیشه در این زمینه کار خیر انجام دهم تا همه بیماران شفا پیدا کنند.

این خیر کردکویی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تا می‌توانیم و از دستمان برمی‌آید باید به همنوعان خود کمک کنیم و کار مردم را راه بیندازیم خدمت به مردم و دیدن شادی بر چهره‌های بیماران بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانم دریافت کنم.

*انجام کار خیر وظیفه هر انسان مومن و متعهد است

خیر دیگری که انجام دادن کار خیر را وظیفه هر انسان مومن و متعهدی می‌داند در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: توصیه‌ام به تمام کسانی که قدرت کمک کردن به دیگران را دارند این است که لذت بخشیدن و مساعدت کردن به دیگران را از دست ندهند.

وقتی یک مریضی را می‌بینیم و در بستر بیماری به سر می‌برد اگر می‌توانیم به این بیمار کمک کنیم دریغ نکنیم تا شادی را به خانواده این عزیزان هدیه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با وجود تمام خدماتی که در سال‌های اخیر به مرکز قلب ارائه شده مرکز فوق‌تخصصی قلب استان گلستان نیاز به تجهیزات بیشتر و حمایت همه‌جانبه مسوولان دارد تا به استانداردهای لازم بر اساس سند رشد و توسعه استان نزدیک شود.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول