اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تقدیر از نمایش‌های برتر زیست‌محیطی جشنواره تئاتر کودک

نمایش‌های برتر محیط زیستی در اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تقدیر شدند.

تقدیر از نمایش‌های برتر زیست‌محیطی جشنواره تئاتر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز نمایش‌های برگزیده زیست‌محیطی در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان معرفی شدند.

در این جشنواره نمایش‌های «آینده مال بچه‌هاست» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان، «نقل مبارک و آقای طبیعت» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، «هرکسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی از همدان و «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از تهران به عنوان نمایش‌های برگزیده در ارتباط با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان تقدیر شدند.

پیام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور به این جشنواره:

توجه به مقوله مهم محیط زیست که خداوند متعال در قالب آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و جانوری در اختیار ما انسان ها قرار داده است، در حوزه‌های هنری و نمایشی می‌تواند مخاطبانی دغدغه‌مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد. طبعاً مخاطبان کودک و نوجوان، با عنایت به ویژگی‌های فردی و سنی‌شان، تاثیرپذیری فراوان‌تری نسبت به محتواهای رسانه‌ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش های مختص کودکان و نوجوانان، می‌تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

اینجانب ضمن تاکید بر نقش محوری آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی، امید دارم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در این دوره و دوره‌های آتی، به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه مبذول دارد و هنرمندان این عرصه با درک حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این حوزه بیافرینند. چراکه امروزه حق بقا(داشتن محیط زیست سالم) مهمترین مولفه حقوقی انسان‌هاست.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول