اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ششمین نشست همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره

وزیر دفاع روسیه برای شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری‌های نظامی و فنی با مصر، وارد قاهره شد.

ششمین نشست همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بامداد امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی وارد قاهره شد تا در ششمین نشست کمیته همکاری‌های نظامی و فنی دو کشور شرکت کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «روسیانا مارکووسکایا» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص به روزنامه‌نگاران گفت که در چارچوب این نشست، دیدار جداگانه‌ای نیز وزرای دفاع روسیه و مصر خواهند داشت.

او گفت که در این دیدار در خصوص مسائل امنیتی و منطقه‌ای و اوضاع غرب آسیا و آفریقا و همچنین موضوعاتی که در اولویت همکاری‌های فنی و نظامی دو کشور قرار دارد، بحث خواهد شد.

همکاری‌های نظامی و اقتصادی روسیه و مصر از زمان روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» و به خصوص سفر «ولادیمر پوتین» در دسامبر ۲۰۱۷ به قاهره، تحول قابل توجهی یافته و دو طرف در حیطه‌های متعددی وارد همکاری‌های گسترده شده‌اند.

«عبدالفتاح السیسی» پس از روی کار آمدن اولین سفر خارجی غیر عربی خود را در بهمن سال ۹۲ به روسیه انجام داد و در همان سفر قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سلاح امضاء کرد. خرید سلاح از روسیه در سال‌های بعد نیز تکرار شد و در اسفند ماه سال گذشته نیز مسکو و قاهره قرارداد فروش دهها جنگنده از نوع «سوخو-۳۵» را به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند

امضای قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای «الضبعه» در شمال مصر در نوامبر ۲۰۱۵ بعنوان اولین نیروگاه هسته‌ای مصر را می توان مهم‌ترین همکاری‌ها میان دو کشور دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول