اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان به تبعیض مثبت نیاز دارد/با اعتبارات قطره‌چکانی جاده‌های قتلگاهی استان اصلاح نمی‌شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کردستان به تبعیض مثبت نیاز دارد و باید ویژه دیده شود با این اعتبارات قطره‌چکانی این قتلگاه‌ها اصلاح نمی‌شود.

کردستان به تبعیض مثبت نیاز دارد/با اعتبارات قطره‌چکانی جاده‌های قتلگاهی استان اصلاح نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمهدی فرشادان در هجدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که هم‌اکنون با حضور معاون رئیس جمهور در سالن شهدای گمنام استانداری در حال برگزاری است، اظهار کرد: سال گذشته 60 میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن اختصاص پیدا کرده که 40 میلیارد تومان از این میزان تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: از 150 کیلومتر 91.5 کیلومتر در کردستان است که بنا به اعلام مسئولان 800 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حداقل 480 میلیارد تومان در بودجه سال 99 اعتبار بگذارید که پروژه راه آهن سنندج همدان تمام شود.

فرشادان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در این سطح یکی از خواسته‌های اولویت‌دار مردم کردستان است که خواسته اصلی هم امتداد راه‌آهن تا سه راهی مریوان در سنندج است.

وی افزود: باز مردم کردستان به این قانع هستند که امیدواریم با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه، به زودی صوت قطار را در این استان بشنویم.

این نماینده مجلس اذعان کرد: همواره در سخنرانی‌ها از جاده‌های کردستان به عنوان قتلگاه نام برده‌ام چراکه سالانه شاهد مرگ 365 نفر در این جاده‌ها هستیم.

وی افزود: کریدور شمال جنوب هزار و 400 کیلومتر است که 900 کیلومتر آن اجرا شده است، 320 کیلومتر آن در استان کردستان است که 140 کیلومتر آن تمام شده، 140 کیلومتر به پیمان رفته و کنارگذر شهر سنندج قرار بود به پیمان داده شود.

فرشادان اظهار کرد: 168 میلیارد تمام برای این 900 کیلومتر در بودجه 98 اعتبار دیده شده مشخص شود چه میزان از این اعتبار مربوط به استان کردستان بوده است.

وی با اشاره به محرومیت‌هایی که در استان کردستان وجود دارد گفت:‌ کردستان به تبعیض مثبت نیاز دارد و باید ویژه دیده شود با این اعتبارات قطره چگانی این قتلگاه‌ها اصلاح نمی‌شود.

فرشادان اضافه کرد: کریدور شمال جنوب از طرح‌های مهمی است که اعتبار تکمیل این طرح بین پنج استان که از آن سهم دارند تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ردیف بودجه اعتبارات استان‌ها در بحث کریدور شمال جنوب مشخص شود چراکه هر بار می‌خواهیم در زمینه اجرای این پروژه با متولیان امر صحبت کنیم موضوع کمبود اعتبار را پیش می‌کشند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه الان معلوم نیست اعتباراتی که به این پروژه داده می‌شود کجا هزینه می‌شود، گفت:‌ امیدواریم اعتبارات این پروژه در بودجه 99 برای هر استان تفکیک و اعلام شود.

فرشادان در ادامه به سدسیازاخ هم گریزی زد و گفت: این سد در سال 81 کلنگ‌زنی و در سال 92 افتتاح و در سال 94 ردیف بودجه آن تمام شد.

وی اظهار کرد: امسال در ردیف بودجه 98 توانستیم تکمیل ساختمان سد را بگنجانیم ولی این قضیه با این سادگی حل نمی‌شود چرا که تکمیل ساختمان این سد نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: در حوزه آب‌های مرزی وظیفه خود می‌دانم که از همه همکارانم تقدیر کنم چرا که کار تیمی که در این زمینه انجام گرفت کار بزرگی انجام شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: برای اجرای سیستم‌های آبیاری کل کشور 100 میلیارد تومان اختصاص داده شده که این واقعا عددی نیست تا بتوانیم با آن کاری بکنیم!

وی خواستار اتخاذ تمهیداتی در راستای رفع مشکل آب سنندج شد و گفت: وضعیت نامناسب آب شرب روستایی در کنار عدم بهره‌مندی از راه مناسب زمینه افزایش مهاجرت روستائیان و دامن زدن به حاشیه نشینی شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول