اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایران سومین کشور جهان از لحاظ تنوع تولید صنایع دستی/ صنایع دستی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران از لحاظ تنوع تولید صنایع دستی سومین کشور جهان محسوب می‌شود، گفت: ایران با ثبت هشت شهر و دو روستای جهانی از لحاظ ثبت شهرها و روستاهای جهان بر سکوی نخست ایستاده است.

ایران سومین کشور جهان از لحاظ تنوع تولید صنایع دستی/ صنایع دستی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پویا محمودیان امشب در  آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در هفته وحدت سیزدهمین جشنواره اقوام در استان گلستان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: استان گلستان در حوزه میراث فرهنگی با سه ثبت جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و ثبت اخیر جنگل‌های هیرکانی برگ زرینی در حوزه ثبت‌های جهانی به شمار می‌رود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: جاذبه‌های طبیعی، طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و صنایع دستی غنی، گلستان را به عنوان استانی استراتژیک قرار داده است.

محمودیان به آغاز به کار سیزدهمین جشنواره اقوام در گلستان اشاره کرد و افزود: جشنواره‌های این چنینی از بعد ترویج و آگاهی‌بخشی و از لحاظ اقتصادی برای ذی‌نفعان حوزه‌های مختلف موسیقی صنایع دستی و ... حائز اهمیت است و نقش ویژه‌ای در اقتصاد هنر خلاق خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تنوع تولید صنایع دستی سومین کشور جهان محسوب می شود، گفت: ایران با ثبت هشت شهر و دو روستای جهانی از لحاظ ثبت شهرها و روستاهای جهان بر سکوی نخست ایستاده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری تاکید کرد: دو کشور ایران و چین در حوزه کشورهای جاده ابریشم سخن زیادی برای گفتن دارد.

* بیش از 35 هزار هنرمند صنایع دستی و 100 رشته فعال صنایع دستی در استان گلستان وجود دارد

محمودیان با اشاره به اینکه بیش از 35 هزار هنرمند صنایع دستی و 100 رشته فعال صنایع دستی در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد:  در سال 1397، 3 هزار و 160 شغل مشخص در زمینه صنایع دستی و هنرهای دستی در استان گلستان ایجاد شده و صادرات صنایع دستی استان به عنوان سفیران فرهنگی ایران با رشد بیش از 100 درصدی همراه بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری با بیان اینکه صنایع دستی ایران نشانه پیشنیه چند هزار ساله هنر این کشور است، خاطرنشان کرد: صنایع دستی کشورمان به عنوان مثال عینی اقتصاد مقاومتی و غرور ملی شناخته می‌شود.

وی با قدردانی از حضور سفرای مختلف از آنها خواست از صنایع دستی غنی جمهوری اسلامی بازدید کنند و برای ترویج این هنر غنی آن را برای کشور خود به ارمغان ببرند.

محمودیان برگزاری جشنواره‌های مشابه اقوام و حضور 29 استان کشور در آن را کار سخت و دشواری دانست و از زحمات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان گلستان قدردانی کرد.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول