اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

575 واحد تخریبی در زلزله آذربایجان شرقی مربوط به مددجویان کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در زلزله آذربایجان شرقی 575 واحد تخریبی متعلق به مددجویان کمیته امداد بود.

575 واحد تخریبی در زلزله آذربایجان شرقی مربوط به مددجویان کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید مرتضی بختیاری شامگاه امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر استان کردستان در قالب چند برنامه انجام شد که یکی از این برنامه‌ها کلنگ‌زنی یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در شهرهای استان کردستان بود که امروز مراسم این مهم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که مبادله شده است باید یکساله این واحدها احداث شود، بیان کرد: 50 درصد از اعتبارات این پروژه‌ها توسط دولت و برنامه و بودجه 50 درصد دیگر توسط کمیته امداد و کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

وی بیان کرد: افتتاح و واگذاری 328 واحد مسکونی از دیگر برنامه‌های سفر به کردستان بود که به صورت نمادین امروز سه واحد از این واحدهای مسکونی به مددجویان تحویل داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: 328 واحد ساخته شده با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرای فرمان امام و خیرین، سپاه پاسداران و سازمان برنامه و بودجه استان کردستان ساخته شد و هدیه مقام معظم رهبری به مددجویان انجام گرفت.

بختیاری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم ظرف مدت یکسال به تعهداتمان عمل کنیم و واحدهای مسکونی را به مددجویان تحویل دهیم.

وی با اشاره به کمک‌های انجام شده به زلزله دیدگاه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در همان دقایق اول بعد از زلزله پیگیری‌های لازم انجام شد و در محل‌های سراب، ترکمنچای و میانه که زلزله رخ داده بود متاسفانه یکی از کشته شدگان مددجوی کمیته امداد بود.

وی بیان کرد: کمیته امداد برای خدمات اولیه و کمک‌های اولیه در کنار هلال احمر و سایر ادارات در مناطق زلزله دیده حضور فعال پیدا کرد و بعد از 48 ساعت از وقوع این حادثه مشخص شد که 575 واحد تخریب شده بود که متعلق به مددجویان کمیته امداد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته سعی می‌شود تا در کوتاهترین زمان مسکن آنها بازسازی و احداث شود.

انتهای پیام/2330/72/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول