اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تشکل‌های دانشجویی وارد جریان انتخابات مجلس شوند

عضو سابق جبهۀ مردمی نیروهای انقلاب گفت: تشکل‌های دانشجویی به لحاظ جنس آرمان خواهانه و عدم وابستگی سیاسی به گروه‌ها، می‌توانند با یک اقدام جوانانه، آگاهانه، آرمان خواهانه و مجاهدانه وارد جریان انتخابات مجلس شوند.

تشکل‌های دانشجویی وارد جریان انتخابات مجلس شوند

مجتبی ابراهیمی‌، عضو سابق جبهۀ مردمی‌ نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری، درست‌ترین و رساترین تعبیر را دربارۀ تشکل‌های دانشجویی مطرح و بیان می‌کنند اگر این تشکل‌ها حرکت کنند، حرکت جامعه و کشور اتفاق می‌افتد، لذا تشکل‌های دانشجویی به لحاظ جنس آرمان خواهانه و عدم وابستگی سیاسی به گروه‌ها و جناح‌هایی که دارند، اگر در رویدادهایی همچون انتخابات ورود مصداقی، تبیینی و گفتمانی داشته باشند حتما می‌توانند فضای جامعه را به سمت انتخابات پرشور به لحاظ کیفیت مردمی و کمیت به لحاظ نامزدهای انتخاباتی پیش ببرند.

وی افزود: اگر جریان دانشجویی با بررسی و مطالعه بتواند معیارها و شاخص‌های متناسب با نیازهای کشور، مقتضیات زمان، مطالبات رهبری و فضای عمومی جامعه و  کاندیداهای نزدیک به این شاخص‌ها را به مردم معرفی کند حتما کمک موثری به آنها در انتخابشان و به جامعه در شکل گیری یک مجلس کارآمد و انقلابی خواهند کرد.

ابراهیمی‌ تأکید کرد: یازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز این گونه است و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین که همواره در رویدادها و فعالیت‌های سیاسی پیشگام هستند می توانند با یک اقدام جوانانه، آگاهانه، آرمان خواهانه و مجاهدانه وارد انتخابات مجلس شوند و این موارد را اصل قرار دهند که مطمئناً کمک خواهند کرد تا بهترین، اصلح‌ترین، لایق ترین و کارآمدترین نماینده برای مجلس انتخاب شود.

عضو سابق جبهۀ مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: امروز از مذاکره صحبت می‌شود و باید آقایانی که دربارۀ این موضوع صحبت می‌کنند، باید پاسخ دهند که این مذاکره با چه کسی، به چه دلیل، با چه هدفی، با چه پیش شرط‌هایی، برای تحقق چه منظوری و در چه سطحی انجام می‌شود؟ مذاکره، خوب است و امام حسین (ع) هم با مذاکره مخالف نبوده و مذاکرۀ ایشان به ناچار از ترس نبود اما بدانیم که مذاکره از جنس مذاکرۀ مورد نظر آمریکایی‌ها مناسب و مطلوب نیست.

وی یادآور شد: باید بدانیم که مذاکره از روی وادادگی و مذاکره با پیمان‌شکنان و مذاکره با کسانی که قول و عملشان متفاوت از هم است، مناسب و مطلوب جمهوری اسلامی و مردم نیست و بدانیم که مذاکره با چه شاخص‌هایی، بر مبنای چه اصولی، با چه اهدافی، در چه بازه زمانی و با محوریت چه کسی انجام می‌شود و آقایون باید این موارد را به صورت شفاف و واضح برای مردم عنوان کنند تا بتوان دربارۀ مذاکره صحبت کرد.

عضو سابق جبهۀ مردمی نیروهای انقلاب در پایان با اشاره به نقش جوانان در الگوگیری از بیانیۀ گام دوم انقلاب و استفادۀ آن در انتخابات پیش رو ادامه داد: رهبری بیان کردند جوانان شانه‌های خود را زیربار مسولیت های بزرگ کشور ببینند، با تأملی در بیان ایشان در می‌یابیم که مسؤولیت بزرگ جوانان، تنها در انتصاب‌ها و پذیرش جایگاه نیست و اساساً منظور رهبری این نبوده که جوانان مدیر شوند؛ منظور رهبری این است که جوانان می‌توانند مسیر حرکت کشور را تعیین کنند و این به معنی ایفای نقش جوانان است و جوانان باید در فرآیندهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهادی کشور نقش پیش برنده، مجاهدانه و مبتنی بر اندیشه‌های رهبری را ایفا کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول