اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| شهرداری قوچان به‌تنهایی نمی‌تواند با معضل زباله گردها مبارزه کند

شهردار قوچان گفت: شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی برای رفع معضل زباله گردها کاری کند و باید نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان نیز پای‌کار آمده و در جلسه‌ای مشترک با حضور فرماندار این مسئله تعیین تکلیف شود.

فارس من| شهرداری قوچان به‌تنهایی نمی‌تواند با معضل زباله گردها مبارزه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، تعدادی از مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه ساماندهی افراد برای جمع‌آوری مواد بازیافتی زباله در قوچان خواستار پیگیری رسانه‌ای این موضوع شدند.

خبرنگار فارس موضوع را از طریق شهردار قوچان، پیگیری کرده است.

رمضانعلی پیشیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تقاضای یک شرکت قوچانی مبنی بر جمع‌آوری زباله‌های خشک در سطح شهر، گفت: زمانی که زباله خشک و تر با هم در کیسه‌زباله قرار می‌گیرند معضل زباله گردی به‌وجود می‌آید و مهم‌ترین مسئله امنیت محله است که گاهی توسط این خرده سارقین زباله هدف قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: به‌صورت پایلوت با یک شرکت بومی هماهنگ شد که با هزینه‌های شخصی و موقت از یک منطقه طرح جمع‌آوری زباله‌های خشک را شروع کند و به استناد کمیسیون پسماند و سرمایه‌گذاری سطل‌های زباله در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

شهردار قوچان تأکید کرد: اگر تفکیک زباله از مبدأ در میان مردم فرهنگ‌سازی شود آن محله یا منطقه به خیابان پاک تبدیل‌ شده و دیگر زباله گردها نمی‌توانند در آن منطقه دنبال زباله خشک بگردند و این به‌مرور در تمام شهر تسری پیدا می‌کند.

پیشیار ادامه داد: طی هماهنگی‌های انجام‌ شده قرار شد سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز طرحی را برای جمع‌آوری زباله خشک و تر ارائه بدهند که در حال بررسی است، زیرا طرح اولیه شهرداری قوچان فقط جمع‌آوری پسماند خشک بود که مصوب نشد.

وی تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی برای رفع معضل زباله‌گردها کاری کند و باید نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان نیز پای‌کار آمده و در جلسه‌ای مشترک با حضور فرماندار این مسئله تعیین تکلیف شود چون در پلاستیک‌های زباله هزاران مورد بیماری و مواد عفونی و غیر عفونی وجود دارد.

شهردار قوچان با گلایه نسبت به این مسئله که گاهی برخی پزشکان خیابان شهید داوودی زباله‌های عفونی و غیرعفونی را از یکدیگر تفکیک نمی‌کنند، افزود: متأسفانه این زباله‌ها به‌صورت عادی بیرون گذاشته می‌شود و حتی قرار بود پیمانکاری مخصوص برای این موضوع داشته باشند که انجام‌نشده است، البته ماشین جمع‌آوری زباله آن منطقه با دیگر مناطق شهری متفاوت است.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول