اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سخنگوی سازمان ملل: افزایش عجیب نرخ «چاقی» در آمریکای لاتین

سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه با استناد به گزارش مشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کارائیب افزایش چشمگیری یافته است.

سخنگوی سازمان ملل: افزایش عجیب نرخ «چاقی» در آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل با استناد به گزارش مشترک آژانس سازمان ملل متحد گفت: تعداد بزرگسالان چاق در آمریکای لاتین و کارائیب افزایش چشمگیری یافته است و 24 درصد از مردم منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، سازمان بهداشت پان آمریکا / سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا منتشر شده نسبت به میزان سوء تغذیه نیز روند را صعودی دریافته است.

حق گفت: براساس این گزارش، بیشترین افزایش چاقی بزرگسالان در منطقه در کارائیب مشاهده شده است که چهار برابر شده، از ۶ درصد در سال ۱۹۷۵ به ۲۵ درصد یا از ۷۶۰ هزار نفر به ۶.۶ میلیون نفر افزایش یافته است.

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: در همین زمان، هر ساله ۶۰۰ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به علت بیماری‌های مرتبط با رژیم‌های غذایی ضعیف مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند.

گزارش «پانوراما غذا و امنیت تغذیه ای ۲۰۱۹» به کشورهای منطقه توصیه می‌کند تا اقدامات فوری را برای رفع سوء تغذیه و همچنین بهبود شرایط از طریق مالیات و مشوق‌هایی که به نفع مواد غذایی سالم، سیستم‌های حمایت اجتماعی، برنامه‌های تغذیه در مدارس هستند، انجام دهند.

این آژانس ها همچنین خواستار سیستم‌های هشدار دهنده تغذیه‌ای، اطمینان از ایمنی و کیفیت مواد غذایی فروخته شده در خیابان و ترمیم ترکیب برخی محصولات هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول