اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

عقد چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی/ ایمنی اصل اول صنعت هوایی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایمنی اصل اول و مهم در صنعت هوانوردی است، از متخصصان الکترونیک هوانوردی به عنوان حلقه مهم زنجیره تامین ایمنی هوانوردی یاد کرد.

عقد چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی/ ایمنی اصل اول صنعت هوایی است

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران ضمن گرامی‌داشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به ویژه در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین شاخص اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان کرد.

امیرمکری افزود: کارشناسان و متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران تاکنون توانسته اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم های جهانی اقدامات بزرگی انجام دهند، امروزه با وجود تحریم‌های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.

امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.

وی‌ بر تلاش و همت مضاعف متخصصان این صنعت تاکید و خواستار اعتماد به امکانات و توانمندی های داخلی کشور برای تامین نیازهای تجهیزاتی شد.

به گفته رئیس هیات مدیره ‌‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.

وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می‌کنید.

امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

وی از حمایت پژوهش‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول