اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان افتتاح شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان افتتاح شد.

مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد عصر امروز در آئین افتتاحیه مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی اظهار داشت: بحث حوادث راهنمایی و رانندگی و تلفات جاده‌ای یک قصه پر غصه‌ای است به‌طوری که سالیانه حدود 17 هزار نفر در محورهای کشور جانشان را از دست می‌دهند و صدها هزار نفر نیز زخمی و همچنین میلیاردها خسارت مالی به کشور وارد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته در محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری استان کرمان یک هزار و 120 نفر به علت تصادف جان باخته‌اند و در 5 ماهه اول امسال 492 نفر در سطح استان به دلیل تصادف کشته شده‌اند.

وی بر لزوم اصلاح قوانین رانندگی کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری همه آحاد جامعه می‌توانیم این آمار تصافات را کاهش دهیم.

این مسئول قضایی از حجم بالای پرونده‌های مربوط به تصادفات سخن به میان آورد و گفت: 167 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان کرمان وجود دارد که برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز برون شهری استان به 88 میلیارد تومان اعتبار نیاز است ضمن آن‌که اقدامات لازم برای رفع آن‌ها آغاز شده است.

موحد دوربین‌های پایش تصویری را در کنترل سرعت مؤثر دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ رانندگی نهادینه نشود اقدامات ما مؤثر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در 7 ماهه اول امسال آمار ورودی پرونده‌های وارده به دادگستری استان کرمان با موضوع ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر تصادفات رانندگی 10 هزار و 111 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.9 درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: برای جلوگیری رفت و آمدهای غیرضروری یک ساختمان در نظر گرفتیم به‌طوری که پلیس، نماینده بیمه و پزشکی قانونی در کنار قاضی قرار گیرند که در ساختمان جدید این اقدام شده و از صفر تا صد کار مربوط به مسائل قضایی در این ساختمان مستقر شده‌اند.

وی  تخصصی‌شدن کارها و دسترسی آسان مردم را از اهداف احداث مجتمع‌های قضایی تخصصی برشمرد و عنوان کرد: مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی سال آینده افتتاح خواهد شد و به همه پرونده‌های اقتصادی در این ساختمان رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: یک هزار و 120 نفر در محورهای شهری و برون شهری در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند در این پنج ماهه متاسفانه 492 نفر فوتی و در شش ماهه 550 نفر فوتی داشته‌ایم.

موحد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم به ویژه رانندگان خودروها و رانندگان موتور سوار که ریسک موتورسواری بیست برابر خودرو است و آمار تلفات موتورسواری به‌مراتب بیشتر از ماشین سوارها ست.

وی با اشاره به اینکه167 نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان وجود دارد، افزود: بالای 88 میلیارد بودجه می‌خواهد تا محورهای برون شهری اصلاح شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از 350 محور حادثه‌خیز رسیده‌ایم به167 محور که گام خوبی برای جلوگیری از حوادث درون شهری برداشته‌ایم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مسأله  برای اصلاح فرهنگ رانندگی و کاهش آمار تلفات، انجام کار فرهنگی است.

 موحد در ادامه سخنانش توضیح داد: با توجه به حجم زیادی از پرونده‌هایی که از تصادفات وارد سیستم قضایی می‌شود و وقت زیادی از دستگاه قضا را می‌گیرد؛ یک بعد افتتاح مجتمع قضایی رسیدگی به سوانح رانندگی کثرت پرونده‌ها است.

وی متذکر شد:  هدف دیگر این بوده که یک کار متمرکز باشد در این مجتمع پلیس، قاضی، نماینده بیمه و سایر در کنار هم قرار بگیرند تا مردم دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول