اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تاشکند آغاز به کار کرد+تصاویر

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان «جهانگردی در مسیر جاده ابریشم» در مرکز نمایشگاه های بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر تاشکند آغاز به کار کرد.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تاشکند آغاز به کار کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان «جهانگردی در مسیر جاده ابریشم» در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر تاشکند آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه بین‌المللی بیش از 85 غرفه از 14 کشور خارجی  از جمله، اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، گرجستان، چین، هند، اندونزی، مصر، کره جنوبی، تایلند، مصر، مالزی، امارات متحده عربی و ازبکستان حضور دارند.

کفیل رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هم اکنون در ازبکستان اصلاحات گسترده انجام می‌گیرد و گردشگری نیز به یک حوزه راهبردی اقتصاد کشور تبدیل شده است.

«عبدالعزیز آق قل اف» افزود: در ماه ژانویه سال  2019 میلادی توسط «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان فرمان «اقدامات تکمیلی در توسعه گردشگری» به امضا رسید که برای سیر مثبت توسعه آن در سال 2019 میلادی کمک کرد.

وی اظهار داشت: از جمله طی 10 ماه گذشته سال جاری میلادی تعداد گردشگران خارجی سفر کرده به ازبکستان در سطح 5 میلیون و 500 هزار نفر قرار گرفته است. این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 26 درصد بیشتر می باشد که طی 10 ماه سال 2018 میلادی 4 میلیون و 400 هزار نفر به این کشور وارد شده است.

این مقام ازبک خاطرنشان کرد: امروز در قلمرو ازبکستان بیش از چهار هزار آثار معماری و هنری قرون و تمدن مختلف وجود دارد. ازبکستان از لحاظ تعداد اماکن تاریخی و استراحتی در جهان مقام 9 را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ازبکستان حدود 485 هتل و 550 شرکت گردشگری فعالیت گردشگری‌ را انجام و برای گردشگران خدمات مختلف گردشگری‌ را ارایه می‌دهند.

آق قل اف تاکید کرد: امروز شهرهای تاریخی سمرقند، بخارا، شهر سبز و خیوه ازبکستان در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار گرفته است و گردشگران خارجی علاقمند به انجام سفر به این شهرهای باستانی هستند.

کفیل رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان یادآور شد: این نمایشگاه فضای را برای تبادل تجربیات، برقراری گفت‌وگو و همگرایی تشریکات مساعی برای پیشبرد و توسعه میراث فرهنگی و تاریخی و طبیعی جاده ابریشم، ایجاد پلت‌فرم برای بررسی برنامه ها و همکاری های احتمالی آینده را فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری تاشکند از سال 1995 در چارچوب طرح «جاده ابریشم بزرگ» در فهرست نمایشگاه های بین المللی گردشگری سازمان جهانگردی جهانی قرار دارد و هر سال منظم برگزار می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با عنوان «جهانگردی در مسیر جاده ابریشم» با همکاری کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد برگزار و تا روز 15 نوامبر سال 2019 میلادی به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول