اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

روحانیت با انقلاب اسلامی هویت دینی را به کشور برگرداند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: نظام شاهنشاهی به دنبال این بود که کشور را به سمت سکولار پیش ببرد و روحانیت با انقلاب اسلامی، هویت دینی را به کشور برگرداند

روحانیت با انقلاب اسلامی هویت دینی را به کشور برگرداند

حجت الاسلام غلامرضا اسم‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رسالت روحانیت امروز بسیار سنگین است و در زمان ستم شاهی حکومت مراجع دینی را محدود کرده و به آن‌ها اجازه فعالیت نمی‌داد و دین را به ذلت کشیده بود.

وی ادامه داد: نظام شاهنشاهی به دنبال این بود که کشور را به سمت سکولار پیش ببرد و روحانیت با انقلاب اسلامی، هویت دینی را به کشور برگرداند و امروز بزرگترین فقیه دینی رهبر انقلاب با مدیریت خود کشور را پیش می‌برند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اضافه کرد: امروز روحانیت وظیفه دارند با انسجام و اتحاد در جامعه به صورت فعال حضور داشته باشند و نباید اجازه دهند نقش آن‌ها در جامعه کم‌رنگ بشود و این زمانی اتفاق می‌افتد که روحانیت با هم اتحاد داشته باشند.

وی مطالبه‌گری را یکی از وظایف روحانیت در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: شورای روحانیت باید ضمن پیگیری مطالبات مردمی و ادامه دادن راه شهدا، از مسئولان حل مشکلات مردم و دغدغه‌های رهبر انقلاب را مطالبه‌گری کند و این امر در ارومیه با راه‌اندازی شورای روحانیت که چهار سال است فعال شده، انجام می‌شود.

حجت الاسلام اسم حسینی از برگزاری سومین دوره انتخابات شورای روحانیت ارومیه خبر داد و بیان داشت: همزمان با شب ولادت پیامبر اسلام و امام صادق (ع) سومین دوره انتخابات شورای روحانیت با شرکت 17 نفر از علمای شهر ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد که از بین این افراد هفت نفر به عنوان شورای روحانیت ارومیه انتخاب شدند.

انتهای پیام/61088/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول