اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به هشدارهای مکرر پلیس در مورد کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه گفت: با وجود همه این هشدارها این نوع کلاهبرداری همچنان قربانی می‌گیرد.

کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک با ترفند قطع رایانه اظهار کرد: بر اساس شکایت‌ و گزارش‌های واصله به پلیس فتای زنجان مبنی بر ارسال پیامک‌های انبوه به عموم مردم با مضمون یارانه شما قطع خواهد شد و برای پیگیری به سایت زیر مراجعه کنید و امثال آن، شهروندان را به سایت و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و سایر اطلاعات بانکی را تحصیل و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان می‌کنند. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: برخلاف اینکه پلیس فتا بارها در خصوص این شگرد کلاهبرداری به‌شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی کرده است، ولی همچنان شاهد فریب مردم و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران به بهانه قطع یارانه و دریافت سبد کالا هستیم. 

وی با بیان اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق درگاه‌های جعلی بانکی «فیشینگ» باشند، تصریح کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند که به لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود، اعتماد نکنند. 

آدینه‌لو ادامه داد: هموطنان ضمن هوشیاری نسبت به موضوع، اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفاً از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان در پایان گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 و نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا اطلاع دهند.

 انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول