اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت پیگیری مسئله زمین‌خواری در گیلان

امام‌جمعه رشت با تأکید بر ضرورت پیگیری مسئله زمین‌خواری در گیلان گفت: فرماندهان سپاه باید در شهرستان خود به مسئله طبیعت خواری، دشت‌خواری و کوه خواری توجه کرده و آن را رصد کنند.

ضرورت پیگیری مسئله زمین‌خواری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به نشست با ائمه جمعه استان با حضور فرماندهان سپاه اظهار کرد: به فرماندهان سپاه گفتیم که در شهرستان خود به مسئله طبیعت خواری، دشت‌خواری و کوه خواری توجه کرده و آن را رصد کنند چراکه گیلان در مسیری قرار دارد که ممکن است زمین برای فعالیت تولیدی در گیلان کم بیاید.

وی با انتقاد از کاغذبازی‌های موجود در فضای اداری برای فعالیت جوانان در امر تولید، گفت: به‌جای اینکه مسؤولان خودشان به سمت جوانان رفته و زمین برای فعالیت تولیدی در اختیارشان بگذارند، با کاغذبازی‌ها مانع‌تراشی می‌کنند.

امام جمعه رشت با تقدیر از رئیس قوه قضاییه در راستای برخورد با مفسدین تصریح کرد: اینکه قوه قضاییه بدون توجه به افراد متهمی که از جیب این مردم فساد کردند برخورد می‌کنند، بذر امید در چشمان مردم هویدا شده، جای تعجب است که یک نفر توانسته چهار هزار میلیارد اختلاس کند؟

فلاحتی با انتقاد از عدم نظارت صحیح در کشور افزود: با فعالیت قوه قضاییه و برخورد با مفسدین، تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار زمین را از زمین‌خواران گرفته و به منابع ملی برگردانده شده است.

وی با ابراز امیدواری از برخورد با مفسدین گفت: ۴۹ هزار میلیارد پول مردم را از مختلسین گرفته و به بیت‌المال برگردانده شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: وفاداری به رهبری انقلاب، دارای اندیشه سیاسی در خط نظام اسلامی و امامین انقلاب از ویژگی‌های شاخص یک نماینده یک تراز انقلاب است.

فلاحتی با اشاره به میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام نابی است که خدای عزوجل پیامبر خاتم را برای هدایت بشری به رسالت پیامبری مبعوث کرد.

وی با اشاره به‌جایگاه نماز جمعه بر اساس روایات معصومین، افزود: شرکت مسلمین در نماز جمعه بسیار تأکید شده چراکه آثار و برکات زیادی دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به‌روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابداری در ۲۴ آبان ماه، بیان کرد: باوجود سابقه کتاب‌خوانی در ایران قبل و بعد از اسلام، مطالعه کتاب، متأسفانه در روزگار ما به پنج درصد رسیده درصورتی‌که درگذشته ایرانیان در کتاب‌خوانی و نوشتن کتاب پیشتاز بودند.

فلاحتی ارتقای فرهنگی و نشاط جامعه را از آثار کتاب‌خوانی دانست و افزود: جوامع برای پیشرو بودن، باید به مطالعه کتاب بپردازند چراکه مطالعه، مادر تمدن‌هاست.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال ۷۰ غصه و دغدغه خود را مبنی بر کمبود مطالعه در جامعه بفرودند، گفت: ایشان فرمودند متأسفانه مروم ما کتاب‌خوانی را جزو کارهای روزانه بشر نمی‌دانند، لذا این‌یک خسارت است و عدم دغدغه مردم به کتاب‌خوانی به قلب من فشار می‌آورد.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از اینکه سطح مطالعه کتاب در جامعه ما پایین است، افزود: عمده فعالیت شبکه‌های مجازی تخریب است چراکه این فضا در اختیار قول‌های رسانه‌ای دنیاست که هدفشان نابودی بشریت است.

فلاحتی فاصله مردم از کتاب و کتاب‌خوانی را دلیل نفوذ شبکه‌های مجازی در بین بشریت دانست و گفت: تنها جامعه‌ای می‌تواند متعالی و در تراز انقلاب و اسلام باشد که ارتباط آن جامعه با کتاب و کتاب‌خوانی بالا باشد.

امام‌جمعه رشت هر هفته تا انتخابات مجلس، در سخنان پایانی خود در نماز جمعه، چند ویژگی نمایندگی شاخص انقلاب را مطرح کرده تا مردم نمازگزار با آگاهی از شاخصه‌های نمایندگی تراز انقلاب، انتخاب شایسته‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول