اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انتقاد امام جمعه کرج از شام دادن ادارات برای کاندیداها/ رئیس جمهور نگران برخورد با مفاسد نباشد

امام جمعه کرج گفت: چطور شده این روزها و در این ایام همه به فکر نیروهای زیر مجموعه خودشان افتادند و هدیه و شام می دهند؟ در وضعیتی که حتی گاهی نمی‌توانند حقوق نیروهای خودشان را بدهند شام می دهند و آقایی را که قصد شرکت در انتخابات دارد دعوت می‌کنند.

انتقاد امام جمعه کرج از شام دادن ادارات برای کاندیداها/ رئیس جمهور نگران برخورد با مفاسد نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله محمد‌مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از نهادهای نظارتی و امنیتی استان البرز در رابطه با نظارت بر رفتار کاندیداهای مجلس گفت: از عزیزان دستگاه امنیتی و اطلاعاتی استان تشکر می‌کنم، محکم ایستاده‌اند و قصد دارند کسانی را که صلاحین ندارند تایید نشوند.

حسینی همدانی افزود: بنده هم از این موضوع حمایت می‌کنم؛ ما در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم؛ آقا هم فرموند جلوی کسانی که در مقابل قانون گردن کلفتی می کنند کوتاه نیایید.

امام جمعه کرج ادامه داد: به ویژه افرادی که قصد ورود به مجلس قانون‌گذاری دارند خودشان، فرزندشان، همسرشان بی‌قانونی کنند و التزام عملی به نظام نداشته باشند قابل قبول نیست همچنین کسانی که الان مسؤولیتی دارند و اصرار دارند که افراد فاسد و مفسدی را در دستگاه‌ها بر سر کارها بگذارند و تهدید می‌کنند؛ ما زیر بار نمی‌رویم و الحمدلله دستگاه‌های امنیتی در این راستا حساسیت لازم را دارند.

وی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در یزد گفت: بارها گفتیم که مسؤولین اجرائی به جای تئوری پردازی باید مشول فضای کارشان باشند و فکر نکنند با فرافکنی و شلوغ بازی مردم دست از مطالبه‌گری و سوال کردن بر می‌دارند.

حسینی‌همدانی گفت: همه چیز را دادیم و چیزی از غرب نگرفتیم و حالا هم که غرب بدعهد شده قطره چکانی و با احتیاط امتیازات داده شده را بر می‌گردانند و اسمش را هم می‌گذارند دفاع از عزت ملی!

وی تاکید کرد: عملکردی داشتید که در اقتصاد، معیش، تورم و بی کاری تبدیل به معضلات اجتماعی شده و به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ حتی دوستانتان هم امروز به شما اعتراض می‌کنند بعضی اطرافیانتان هم که به فساد معروفند، مردم این ها را به خوبی می‌فهمند. 

امام جمعه کرج اظهار داشت: جوان‌ها را به کار بگیرید تا با انگیزه مشکلات را حل کنند، این همه جوان دانشمند و کاربلد در کشور وجود دارد باز هم می‌بینید در همین استان می خواهند نیرویی را به کار بگیرند می‌روند و یک پیرمرد 60 ساله را از یک استان دیگر می آورند. این همه نیرو داریم مردم حاضرند به شما کمک کنند. متاسفانه وقت را هدر می‌دهید نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهید؛ با شعار امید و اعتدال، ناامیدی و افراط و تفریط ترویج می‌دهید.

حسینی‌همدانی افزود: با عصبانیت مشکلات را تکثیر می‌کنید، دو قطبی درست می‌کنید، فضا را سیاسی می‌کنید، از باب خیرخواهی عرض می‌کنم که راهش این مسیر نیست.کلام خلاف واقع زدن در شان جایگاهی که دارید نیست.

وی تاکید کرد: بیایید به حرکتی که دستگاه قضائی در برخورد با فساد شروع کرده بپیوندید، نگران میلیارد دلاری ها هم نباشید آسیاب به نوبت است و خواهید دید حرکت دستگاه قضائی سیاسی نیست و نمی خواهد عوام فریبی کند. به زودی روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که روی دیگران را سیاه می دیدند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از خطبه ها گفت: مسؤولین شهر و  استان با افرادی که در معرض کاندیدشدن هستند این طرف و آن طرف نروند. شهردار، بخشدار، مدیرکل در این ایام با افرادی که زمزمه کاندیدا شدنشان مطرح است در انظار عمومی و مجالس می روند و اگر چنین موردی دیده شود هر دو مورد اتهام هستند.

حسینی همدانی گفت: چطور شده این روزها و در این ایام همه به فکر نیروهای زیر مجموعه خودشان افتادند و هدیه و شام می دهند؟ در وضعیتی که حتی گاهی نمی‌توانند حقوق نیروهای خودشان را بدهند شام می دهند و آقایی را که قصد شرکت در انتخابات دارد دعوت می‌کنند. این ها تخلف است و قطعا از چشم ناظران دور نیست. عده ای با پول بیت المال فالوده می‌خورند. البته مردم هم باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: عوض نکردن مسؤولی که خائن است و به بیت المال دست درازی می کند به بهانه اینکه دم انتخابات  است و نمی توانیم به ترکیب مدیران دست بزنیم حرف قابل قبولی نیست و جلوی فساد را باید گرفت. خود وزیر کشور هم گفتند اگر مسؤولی خلاف کرد شب انتخابات هم او را عوض می کنیم.

حسینی همدانی با انتقاد از تغییر نام یکی از مراکز فرهنگی استان البرز گفت: دیده می شود برخی اسم ها را هم به شکل خاصی تغییر می دهند؛ اسم یک مجموعه ای را از «شهید چمران» به «کیش» تغییر داده اند و زیرش نوشته اند شهید چمران سابق!  این را به شکل سابق برگردانید تا مطالب دیگری را در این زمینه بیان نکرده ایم.

انتهای پیام/ب/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول