اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

زنگ خطر بحران آب در بردخون

امام جمعه بردخون گفت: شاید بتوانیم گوشت یا میوه و برخی اقلام را استفاده نکنیم اما آب نیاز ضروری مردم است و بدون آن زندگی ممکن نیست اما نشانه‌هایی از بحران آب مشاهده می‌شود زیرا عمق آب چاه‌ها نسبت به سال قبل 10 متر پایین‌تر رفته و زنگ خطر به صدا درآمده است.

زنگ خطر بحران آب در بردخون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بردخون با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: یکی از عوامل مهم پیروزی و موفقیت پیامبر اسلام اخلاق و رفتار آن حضرت بود زیرا آن حضرت به عنوان کانون محبت و عاطفه، بزرگ‌ترین هدیه خداوند یعنی شرح صدر را دریافت کرد.

امام جمعه بردخون با محکوم کردن اقدامات آمریکا افزود: آمریکا برای تسلیم شدن مردم و مسؤولان دست به هر کاری زده اما ملت ما با همدلی، همزبانی، اتحاد و وحدت همه گردنه‌ها را پشت سر نهاد و آمریکا که می‌داند راهکار نظامی در ایران جایگاهی ندارد به دنبال جنگ اقتصادی و فرهنگی رفته است.

وی اضافه کرد: از دولت و قوای سه‌گانه انتظار داریم قدر این مردم را بدانند و به فکر اقشار آسیب‌پذیر باشند و نگذارند بیش از این بر مردم سخت بگذرد.

خطیب جمعه بردخون با تبریک 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر رحمت(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت سالروز آزادی سوسنگرد به سخنرانی رئیس‌جمهور در سفر استانی یزد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور بیان کرده‌اند که به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند اما این چاره درد نیست، شما گرانی را رفع کنید مردم سبد نمی‌خواهند.

رکنی‌حسینی ادامه داد: با گرانی دلار و ارز قیمت‌ها افزایش یافت اما با ارزانی آنها هیچ تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشد، اگر گره‌ای از کار مردم باز نمی‌کنید گره‌ای بر آن اضاف نکنید.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: شاید بتوانیم گوشت یا میوه و برخی اقلام را استفاده نکنیم اما آب نیاز ضروری مردم است و بدون آن زندگی ممکن نیست اما نشانه‌هایی از بحران آب مشاهده می‌شود زیرا عمق آب چاه‌ها نسبت به سال قبل 10 متر پایین‌تر رفته و زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی افزود: مسؤولان فکری برای مشکل کم‌آبی کنند وگرنه باید به فکر راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در کنار دریا باشیم، پرکردن چاه‌های کشاورزی چاره و راه حل کار نیست بلکه باید از اهرم‌های دیگر استفاده شود و مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

خطیب جمعه بردخون با بیان ضرورت صرفه‌جویی آب در بخش خانگی و کشاورزی گفت: برخی عنوان می‌کنند که هرچه خواستیم استفاده می‌کنیم و پول می‌دهیم اما این مناسب نیست یا اینکه هر فرد نباید هرچه خواست زیرکشت ببرد.

رکنی‌حسینی تصریح کرد: آب و سفره‌های زیرزمینی حق‌الناس است و باید برای سطح زیرکشت الگوی مناسبی باشد تا در بخش کشاورزی هرکس هرچه دلش خواست مصرف نکند زیرا در این بخش هرج و مرج داریم و با این وضع در آینده حتی آب آشامیدنی هم نخواهیم داشت.

امام جمعه بردخون اضافه کرد: در آینده نزدیک کشاورزی هم به سرنوشت صیادی مبدل می‌شود و آبی برای کشاورزی نمی‌ماند زیرا با صید ترال و بی‌مدیریتی آبزیان نابود شد و حداکثر تا چهار سال آینده فاتحه کشاورزی بردخون خوانده می‌شود.

وی یادآور شد: مسؤولان شهرستان فقط به فکر پرکردن چاه‌های کشاورزی بدون مجوز هستند اما برای چاه‌های مجوزدار هیچ توجه و نظارتی وجود ندارد، به صورت تخصصی اقدام کنند، چرا چاه فردی که یک هکتار زمین دارد پر می‌شود اما فردی که 50 هکتار زیر کشت برده با اینکه مجوز دارد نظارتی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول