اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شورای رقابت به چرخه قیمت‌گذاری خودرو باز گردد

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: شورای عالی هماهنگی سران قوا با حذف شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو، زمینه را برای سوءاستفاده رانت‌خواران به وجود آورده است.

شورای رقابت به چرخه قیمت‌گذاری خودرو باز گردد

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: در طول سه سال گذشته این حرف تکراری را بارها بیان کرده‌ایم که انحصار در صنعت خودروسازی موجب بروز مشکلات فراوان برای مردم شده است. 

وی افزود: وقتی واردات خودرو به کشور ممنوع است و انحصار در اختیار خودروسازان و اعطای امتیازات مختلف نظیر پرداخت اعتبارات و کمک‌هزینه‌های متعدد به آنها وجود دارد، خودروسازان هیچ‌گاه به سمت مشکلاتشان حرکت نخواهند کرد. 

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:‌ وجود این انحصار باعث شده است که خودروسازان در هماهنگی کامل با بازار قیمت خودروها را بالا ببرند. 

باستانی گفت: نمایندگان مجلس بارها دلیل حذف شورای رقابت از گردونه رقابت تعیین قیمت خودرو تذکر دادند، اما متأسفانه وزارت صمت توجهی به تذکرات بخش‌های مختلف مجلس نداده است. 

وی گفت: انتقاد بعدی مربوط به مصوبات شورای هماهنگی سران قواست که چرا آنها با حذف شورای رقابت، زمینه را برای رانتخواران به وجود آورده و مردم را دچار مشکلات فراوان کردند. 

باستانی گفت: تا زمانی که خودروسازان دولتی باشند، وضعیت بازار خودرو همین آش و همین کاسه است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خودروسازان با وجود رانت‌های مختلف به سمت رفع مشکلات حرکت نمی‌کنند، انتظار بهبود بازار خودرو را نمی‌توان داشت. 

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی با فساد صورت گرفته در ایران‌خودرو و سایپا مقابله کرده و قیمت خودرو در بازار رو به کاهش بود، به یکباره مواجه با به هم ریختن قیمت خودرو با هماهنگی به وجود آمده با خودروسازان شدیم و همین امر موجب اعتراض سازمان تعزیراتی حکومتی شد، لذا به نظر می‌رسد که انحصار صنعت خودروسازی منجر به آن می‌شود که هیچ‌گاه امیدوار به رفع التهابات و مشکلات بازار خودرو نخواهیم بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول