اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت 450 فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در سال جاری 450 نفر ازمددجویان این اداره کل جهت دریافت وام 50 میلیونی اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

پرداخت 450 فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان استان مرکزی

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پرداخت 450 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی اظهار کرد: وام اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: رویکرد ما این است که مددجویان توانمند شوند و در این زمینه اقدامات توانمندسازی باید به‌صورت علمی و مستمر و در درازمدت باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اهداف بهزیستی را ایجاد شرایط اشتغال برای مددجویان عنوان کرد و گفت: بهزیستی در این راستا با کمک بانک‌های عامل استان سعی کرده این شرایط را برای مددجویان فراهم کند که با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت خارج شوند.

امینی همچنین به راهکارهایی که بهزیستی در زمینه تسهیلگری اشتغال فراهم می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد و برای دولت بدون هزینه است صدور مجوز برای ایجاد مراکز و مؤسسات تحت نظارت بهزیستی است که متقاضیان واجدالشرایط با دریافت مجوز از بهزیستی، موسسه یا مرکز را تأسیس کنند که زمینه اشتغال خود و گروه‌های هدف تحت پوشش را نیز فراهم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به اشتغال و توانمندسازی شغلی مددجویان و معلولین در سازمان بهزیستی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، بیان کرد: کمک به راه‌اندازی طرح‌های خوداشتغالی و تجهیز و توسعه زمینه‌های کسب و کار موجود و آموزش فنی حرفه‌ای از جمله راهکارهای نیل به هدف عالی سازمان که همانا خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی آنان به حمایت‌های مالی سازمان و دولت است که از طریق انجام یک سری فعالیت‌های پیگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طی چند سال گذشته سقف پرداخت وام به مددجویان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در گذشته سقف وام پرداختی به مددجویان بهزیستی برای اشتغال‌زایی ۲۰ میلیون تومان بود که این رقم به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و بر اساس ابلاغیه تسهیلات بانک مرکزی امسال مبلغ 33 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهزیستی استان مرکزی ابلاغ شد که توسط 13 بانک عامل تاکنون مبلغ 22 میلیارد و 730 میلیون تومان تخصیص و به گروه‌های هدف پرداخت می‌شود که این تسهیلات صرفاً برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری بوده و اعطای آن به صاحبان مشاغل دایر و فعال مجاز نیست.

امینی اضافه کرد: همچنین متقاضیان این تسهیلات از زمان دریافت معرفی‌نامه از سوی بهزیستی یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک و پرونده خود برای دریافت وام اقدام کنند و وثیقه این تسهیلات بر اساس ضوابط اعتباری بانکی و با ارزیابی‌های کارشناسی تعیین خواهد شد

وی ادامه داد: این تسهیلات از منابع مالی بند«ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری در بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، توانمندسازی و خوداشتغالی معلولان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول