اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آمادگی کامل استان مرکزی برای مقابله با ورود سامانه بارشی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: با توجه پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی از امروز یا فردا به استان، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و استان آمادگی لازم را دارد، به راهداری پلیس نیز تأکید شد تا آمادگی 100 درصدی برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

آمادگی کامل استان مرکزی برای مقابله با ورود سامانه بارشی

حمید غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به آمادگی استان برای ورود سامانه بارشی جدید اظهار کرد: از ابتدای پائیز جلسات هماهنگی و پیشگیری از بحران به ریاست استاندار تشکیل و به دستگاه‌‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان آب، برق، گاز، راهداری و پلیس در خصوص اقدامات پیشگیرانه تأکید و مکاتبات متعدد و دستورالعمل‌های پیشگیری برای فرمانداران و شهرداران ارسال شد.

وی افزود: با توجه پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی از امروز یا فردا به استان، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و استان آمادگی لازم را دارد، به راهداری پلیس نیز تأکید شد تا آمادگی 100 درصدی برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان مثل گاز و آب نیز در آمادگی لازم به سر می‌برند تا با سردتر شدن هوا مشکلی در خصوص یخ‌زدگی نداشته باشند.

غیاثی بیان کرد: در جلسه ایمنی و پیشگیری از سوانح قرار شد تا اکیپ‌های راهداری در راهدارخانه حضور کامل داشته نمک و شن ‌و ماسه مورد نیاز نیز تهیه شود و پلیس نیز در محورهای مواصلاتی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال با وقوع سیلاب با 3 دستگاه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شرکت سهامی آب منطقه‌ای مکاتبات متعددی شد تا سریعاً پس از سیلاب از مسیل‌ها، رودخانه‌ها، بندها و سدها بازدید شود، در نهایت 90 نقطه آسیب‌پذیر در رودخانه‌های استان شناسایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: این نقاط به تفکیک هر شهرستان برای فرمانداران ارسال شد تا با استفاده از ظرفیت شهرستان برای برطرف کردن این نقاط به شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای کمک شود.

غیاثی افزود: شرکت آب‌منطقه‌ای نیز با اعتبارات خود نسبت به برطرف کردن این نقاط اقدام کرده البته بازهم پیگیر تکمیل هرچه سریع‌تر این نقاط هستیم.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر رودخانه وسط شهر آسیب دید، هم‌اکنون بیش از 50 درصد بازسازی این رودخانه انجام شده، شهرداری مسئولیت این اقدام را بر عهده داشته و با اعتبارات خود این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول