اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ابلاغ دستورالعمل عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد/دید پرواز فعلا ‌مناسب است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از ابلاغ دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی در مهرآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر شرایط دید در فرودگاه مهرآباد مناسب و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

ابلاغ دستورالعمل عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد/دید پرواز فعلا ‌مناسب است

میرسعید صفی‌نیا در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد و شرایط جوی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط دید در فرودگاه مهرآباد مناسب و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

وی افزود: البته برقراری منظم پروازها به این شرط است که در فرودگاه مقصد نیز شرایط جوی مساعد مناسب باشد و هواپیما امکان نشست در آن فرودگاه را داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به اینکه امروز تاکنون پروازی به علت شرایط نامناسب جوی باطل نشده است، افزود: اگر تأخیرات کوچکی هم رخ داده است ممکن است به علت دیررسیدن مسافر و یا کرو پروازی در شرایط برفی خیابان‌ها باشد.

صفی‌نیا با اشاره به اینکه تجهیزات برف‌روبی فرودگاه مهرآباد آماده است، افزود: برنامه‌ دقیقی برای فعالیت‌های‌ ‌استاندارد زمستانی در فرودگاه داریم.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی در مهرآباد خبر داد و گفت: این دستور العمل برای در نظر گرفتن اقدامات استاندارد و ابلاغ وظایف واحدهای خدمت رسان در فرودگاه مهرآباد است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: بررسی امکانات و تجهیزات، انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق جهت آماده‌سازی ادارات، ارگان‌های نظامی، شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ کننده جهت آمادگی برای رویارویی برودت هوا، نزولات جوی و پدیده برف و یخبندان، در فرودگاه مهرآباد طی جلسات مکرر تنظیم و به همه ارگان‌ها ابلاغ شد.

صفی‌نیا اظهار کرد: در فرودگاه ‌کمیته عملیات زمستان‌ تشکیل شده است، ‌برنامه‌ریزی و اجرای مانور برف‌روبی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد همچنین از اطلاع‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی از طریق صدور اطلاعیه هوانوردی خبر داد و گفت:‌ پاکسازی سطوح پروازی و آماده‌سازی آن برای نشست و برخاست هواپیماها و پاکسازی خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به ورودی ترمینال‌ها انجام شده است.

وی همچنین از انجام فعالیت‌‌هایی نظیر ‌پاکسازی و یخ زدایی بدنه هواپیما، استفاده از پله‌های مسقف، پاکسازی کامل اطراف هواپیما و حفظ سطح ایمنی در ارائه خدمات هوانوردی و فرودگاهی، خبر داد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: به ‌شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد تأکید شده است ‌پاکسازی رمپ و محل‌های تحت اختیار، را انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول